اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته ایمنی راه‎های استان سمنان مصوب شد

نظارت و کنترل مستمر بر اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی در اطراف مدارس سمنان

نظارت و کنترل مستمر بر اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی در اطراف مدارس سمنان در کمیته ایمنی راه‎های استان سمنان مصوب شد.

نظارت و کنترل مستمر بر اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی در اطراف مدارس سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، پیش از ظهر امروز جلسه مشترک شورای ترافیک و کمیته ایمنی راه‎های استان سمنان با حضور اعضا تشکیل شد.

بررسی آیین‎نامه اجرایی حمل و نقل دانش‎آموزان مدارس و بالا بردن ایمنی و سلامت دانش‎آموزان با انجام اقداماتی نظیر جلوگیری از انجام حفاری‎ها در نیمه اول مهر ماه، رفع چاله‎ها و گودال‎های اطراف مدرسه، نصب سرعت‎گیر در نزدیکی مدارس و محل عبور دانش‎آموزان، سالم‎سازی سطوح حرکتی در معابر پیاده عبور دانش‎آموزان، رفع عیوب، نقص تابلوها و علائم اطراف مدرسه و خط‎کشی جلوی مدارس، نصب علائم ایمنی و هشداردهنده در نزدیکی مدارس و نصب چراغ راهنمایی در نزدیکی مدارس در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

گفتنی است؛ نظارت و کنترل مستمر بر اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی در اطراف مدارس، تقویت سیستم حمل و نقل همگانی به ویژه ناوگان اتوبوس‎رانی برای سرویس‎دهی به دانش‎آموزان و دانشجویان و تأمین خودروهای حمل و نقل دانش‎آموزان اعم از اتوبوس، مینی‎بوس، تاکسی، ون و سواری و کنترل نرخ سرویس مدارس نیز انجام شد.

همچنین نظارت و کنترل مستمر بر معاینه فنی و ظرفیت مجاز خودروهای سرویس مدارس، تأکید و نظارت بر استفاده از رانندگان مجاز و آموزش دیده و صاحب صلاحیت در سرویس مدارس، ارائه گزارش از اقدامات صدا و سیمای استان سمنان در خصوص آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک و ارائه گزارش از اقدامات و تمهیدات اعضای شورای ترافیک استان سمنان در خصوص مباحث آموزشی نیز صورت گرفت.

ارائه گزارش از اقدامات اداره کل راه و ترابری در خصوص انطباق حوزه سیاسی و حوزه راهداری اداره کل راه‎، ارائه گزارش از وضعیت تقاطع‎های غیرهمسطح در حال اجرای استان سمنان توسط اداره کل راه و ترابری استان سمنان از دیگر مصوبات این کمیته بود.

همچنین اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان سمنان موظف شد نسبت به نظارت مستمر بر صورت وضعیت، معاینه فنی، آموزش رانندگان و سایر موارد مرتبط با حمل و نقل برون‏‌شهری اقدام کند.

انتهای پیام/2249/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول