اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

6 هزار اماکن حساس مورد نظارت قرار می‌گیرد / 90 بازرس بهداشت محیط فعال هستند

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در سطح استان بیش از 6 هزار و 700 مکان حساس تهیه و توزیع مواد‌غذایی و آشامیدنی وجود دارد که سعی داریم با سر‌کشی به آنها مشکلات را برطرف کنیم.

6 هزار اماکن حساس مورد نظارت قرار می‌گیرد / 90 بازرس بهداشت محیط فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن ظهر امروز در جلسه مسئولان و متولیان این حوزه و ناظران بهداشت محیط در اردبیل اظهار داشت: ما در تامین بهداشت محیطی فردی و نگهداری مواد از آلودگی‌ها سعی داریم وارد عمل شویم به طوری که عمده هدف ما از طرح‌های نظارتی - بهداشتی تامین سلامت مردم و اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به این حوزه است.

وی با یادآوری اینکه بر اساس ماده 13 قانون نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی باید کلیه موارد بهداشتی و سلامتی در اماکن تهیه و توزیع مواد مد‌نظر قرار گیرد، افزود: ما نظارت‌های خودمان را در این زمینه تشدید کردیم و با متخلفان و تهدید‌کنندگان سلامت جامعه نیز برخورد کرده و با مجازات دستگاه‌های غذایی آنها را به سزای اعمالشان می‌رسانیم.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 15 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان اردبیل وجود دارد که بیش از 6 هزار و 700 مورد از این اماکن حساس می‌باشند، گفت: این اماکن شامل رستوران‌ها، چلو‌کبابی‌ها، تالارها و کباب‌فروشی و اغذیه‌فروشی‌هاست که بازرسی از آنها به صورت مستمر و مداوم انجام می‌شود.

دانه‌زن با اشاره به فعالیت 90 بازرس عنوان کرد: این تعداد بازرس شاید در هر ماه قادر باشند یکبار به اماکن تهیه و توزیع غذا سرکشی کنند در حالی که ما در این زمینه از خود مردم و خریداران انتظار داریم خود در کسوت یک بازرس عمل کرده و قانون‌شکنی‌ها و تخلفات را در این زمینه گزارش کنند.

وی یادآور شد‌: ما برای متولیان این حوزه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و در مرحله اول اگر تخلفی صورت گیرد با تذکر و در مراحل بعد با معرفی به دادگاه و تعزیرات حکومتی سعی داریم با آنها برخورد کنیم.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت اخیراً طرحی را با همکاری شهرداری‌ها اجرا می‌کند که با تذکر و تعهدی که از اماکن عرضه کننده مواد غذایی دریافت می‌کند سعی دارد جلوی هر‌گونه عرضه مواد غذایی فاسد‌شدنی و حساس را در بیرون از مغازه بگیرد چرا که از نظر ما هر مواد غذایی که خارج از محیط یخچال عرضه شود وجاهت بهداشتی ندارد.

دانه‌زن افزود: تمام فروشندگان موظف هستند بر اساس این طرح تمام مواد‌غذایی فاسد‌شدنی به ویژه نوشیدنی‌ها و مرغ و ماهی و برخی دیگر از کالاهای حساس را از قرار دادن در معرض مستقیم آفتاب محافظت کنند و با قرار دادن آن در یخچال سلامت آن را تضمین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما طرح‌های بازرسی شبانه را نیز در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه سعی داریم اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/62005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول