اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیاتی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برخورد جدی با باشگاه‌های ورزشی توزیع کننده داروهای نیروزا

مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم از برخورد جدی با باشگاه‌های ورزشی توزیع‌کننده داروهای نیروزا خبر داد.

برخورد جدی با باشگاه‌های ورزشی توزیع کننده داروهای نیروزا

علی خواجه‌بیاتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: ما برای این منظور به صورت جدی با تشکیل تیم‌های مختلف بازرسی بازدیدهای هفتگی و متوالی از باشگاه‌های ورزشی انجام می‌دهیم تا با عوامل توزیع داروهای نیروزا برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با دوپینگ و جلوگیری از مصرف خودسرانه داروها و مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کارشناسان حوزه معاونت غذا و دارو از باشگاه‌های ورزشی به صورت مشترک بازدید می‌شود.

مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: در بازدید به عمل آمده، ضمن جست‌وجوی باشگاه‌های ورزشی به منظور شناسایی و کشف داروهای نیروزا و غیرمجاز، تذکرهای لازم و ضروری برای رعایت هر چه بیشتر این موضوع به مدیران باشگاه‌های ورزشی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در همین زمینه مقرر شد بازدیدهای مشترک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره کل ورزش و جوانان استان قم به صورت هفتگی از باشگاه‌های خصوصی ورزشی فعال در استان قم انجام پذیرد.

مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: این بازدیدهای مشترک با هدف برخورد جدی با باشگاه‌های ورزشی متخلف که اقدام به تبلیغ و توزیع هرگونه دارو و یا مکمل ورزشی غیرمجاز می‌کنند، برگزار می‌شود.

وی به بازدید دقیق این اداره کل از استخرهای فعال در قم اشاره کرد و افزود: به همین منظور جلسه‌ای با عنوان تصمیم‌گیری در خصوص نحوه نظارت و عملکرد استخرها با حضور مدیر کل ورزش و جوانان، معاون توسعه امور ورزش، مدیران استخرها و نمایندگان مرکز بهداشت قم برگزار شد.

خواجه‌بیاتی در ادامه با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تمام مقررات و استانداردهای احداث استخرهای شنا و معیارهای آن از طرف مرکز بهداشت استان در قالب سی‌دی به اداره کل ورزش و جوانان استان قم ارائه شود.

مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: همچنین قرار شد، شناسنامه استخرها توسط دفتر فنی و امور باشگاه‌های این اداره کل تهیه و در جلسه مشترک با مدیران استخرها مشکلات و معایب استخرها اعلام شود.

وی عنوان کرد: دیگر مصوبه این بود که قرار شد، بازدید مشترک توسط کارشناسان مرکز بهداشت، واحد بازرسی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت نجات غریق و غواصی استان قم از استخرها صورت گیرد و در صورت عدم رعایت شرایط، برخورد لازم صورت پذیرد.

خواجه‌بیاتی افزود: مرکز بهداشت موظف شده دوره‌های آموزشی در خصوص نحوه نگهداری و اصول بهداشتی استخرها با مدیران استخرها برگزار کند، ضمن این‌که قرار شد امور باشگاه‌ها با هماهنگی مرکز بهداشت وضعیت مجوز فعالیت استخرهای فاقد مجوز را پیگیری کند.

وی اظهار داشت: همچنین قرار شد درجه‌بندی استخرها توسط واحد بازرسی، هیئت شنا و هیئت نجات غریق و غواصی جمع‌بندی و به مرکز بهداشت ارائه شود و همچنین مقرر شد آقایان خواجه‌بیاتی و عبدالحی به عنوان رابط و نماینده اداره کل پیگیر امور مربوط به استخرهای شنا از طریق مرکز بهداشت باشند.

مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم اظهار داشت: قرار شد کمک هزینه‌ای برای استخرهایی که نیاز به اعتبار مالی ویژه برای بازسازی و رفع معایب بهداشتی دارند، در قالب ارائه تسهیلات، به استخرهای واجد شرایط پرداخت شود.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول