اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هشدارهای جانشین فرمانده انتظامی کرمان درباره اینترنت و موبایل

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نسبت به استفاده نادرست بعضی از جوانان و نوجوانان از اینترنت و موبایل هشدار داد و خواستار توجه والدین به امور فرزندان شد.

هشدارهای جانشین فرمانده انتظامی کرمان درباره اینترنت و موبایل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا ناظری امشب در کارگاه آگاه‌سازی اولیاء و مربیان اظهار داشت: امروزه فضای مجازی صحنه‌ای برای به دام انداختن فرزندان من و شما شده است.

وی افزود: ما کرمانی‌ها در بحث فضای مجازی فریب می‌خوردیم، یعنی افرادی از استان‌های دیگر وارد سیستم‌های ما شده و اعتماد افراد را جلب کرده و از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

ناظری بیان کرد: اخیرا در پرونده‌ای که پلیس فتا فردی را دستگیر کردند که به عنوان هوش سیاه کرمان معروف بود، این فرد در یکی از شهرستان‌های استان کرمان زندگی می‌کرد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم کامپیوتر بود و با هک کردن سیستم‌ها از 17 هزار حساب پول برداشت می‌کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: هکرها می‌توانند با ورود به سیستم کامپیوتر، تبلت و لپ‌تاپ ما همه اطلاعات ما را هک کنند و از این طریق دست به اخاذی می‌زنند.

ناظری عنوان کرد: امروز سیستم‌های کامپیوتر در خانه‌ها و در اتاق بچه‌ها است و پدر و مادر نظارت کافی در زمینه استفاده فرزندان خود از اینترنت را ندارند و امروزه اطلاعات بچه‌های مقطع پیش‌دبستانی در زمینه کامپیوتر و اینترنت از بعضی از پدر و مادرها بیشتر است.

اینترنت مانند یک قایق در اقیانوس است

وی گفت: امروزه نمی‌توان بچه‌ها را از اینترنت و فضای مجازی محروم کرد و ما هم توصیه نمی‌‌کنیم که محروم کنید و آنها باید دیر یا زود با کامپیوتر کار کنند و ما باید اینترنت را مانند یک قایق بدانیم در اقیانوس که این قایق ما را به فضاهای زیبای یک اقیانوس می‌برد، اما در مسیر کوسه‌های فراوانی وجود دارد که باید مراقبت کنیم تا به سلامت به مقصد برسیم.

این فرمانده انتظامی بیان داشت: اینترنت مانند یک شهر است و نمی‌شود داخل شهر نرفت و نمی‌توانیم، در را قفل کنیم و نگذاریم، بچه‌ها از اینترنت استفاده کنند در این شهر هم آدم مؤمن و درستکار و هم آدم ناجور، سارق و... است و در اینترنت نمی‌توان این افراد را از هم جدا کرد.

گوشی موبایل عامل انحراف و فساد فرزندان ما شده‌اند

ناظری تصریح کرد: گوشی موبایل یک دیگر از آسیب‌هایی است که امروز عامل فساد و به انحراف رفتن بچه‌های ما در جامعه شده که هر چند لازم است و نمی‌شود از آن گذشت.

وی عنوان کرد: ما به عنوان پدر و مادر باید مراقب باشیم، فرزندانمان با چه کسانی در تماس هستند و هر چند وقت یک بار پرینت تماس‌های آنها را چک کنیم و افراد ناشناسی که با آنها تماس می‌گیرند را شناسایی کنیم و به آنها آگاهی‌های لازم را ارائه دهیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: شما به عنوان والدین باید فضایی در خانواده ایجاد کنید که فرزند اگر مشکلی در جامعه برایش پیش آمد، بتواند به راحتی آن را در خانواده مطرح کند و خانواده چاره‌ای برای آن بیندیشد و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

ناظری با اشاره به اینکه اگر در زمان هشت سال دفاع مقدس دشمن به فرزندان ما حمله می‌کرد و تیر به قلب آنها می‌زد، گفت: امروز دشمن تیر به مغز فرزندان ما می‌زند که سبب ننگ خانواده و طایفه خود می‌شوند.

رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

وی بیان داشت: رمز کارت عابربانک خود را در اختیار کسی قرار ندهید و سعی کنید هر چند وقت یک بار رمز آن را تغییر دهید و در باجه‌هایی که خلوت است، پول دریافت نکنید.

ناظری عنوان کرد: در هنگام خرید از مغازه‌ها کارت خود را در اختیار صاحب مغازه قرار ندهید که کارت بکشد، زیرا ممکن است فردی در کنار شما باشد و رمز را بفهمد و با دزدیدن کارت عابربانک موجودی حسابتان را خالی کند.

وی تصریح کرد: امروزه مواد مخدر صنعتی که دشمن وارد کرده و ترویج می‌دهد تا بچه‌های من و شما را بکشد، جایگزین مواد مخدر سنتی شده است.

ناظری افزود: مواد مخدر صنعتی مانند مواد مخدر سنتی سبب تغییر چهره افراد نمی‌شود و قابل تشخیص نیست و تنها می‌توان از روی رفتار و حرکات تشخیص داد که از مواد صنعتی استفاده کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ماهواره ام‌الافساد در خانواده‌ها شده است، گفت: دشمنان کشور ما فیلم‌های سینمایی که به زبان فارسی دوبله می‌کنند، اصلا دلشان برای من و شما و بچه‌های ما نسوخته است و من و شما فکر می‌کنیم، ابن فیلم‌ها سرگرمی است.

ناظری بیان داشت: ما در دنیای پر از آسیب امروز باید فرزندان خودمان را واکسن بزنیم و آن هم واکسن تقوا، دین، توسل به ائمه اطهار و ایمان است.

وی اظهار داشت: بعضی از پدر و مادرها به نماز خواندن روزه گرفتن و ... توجه ندارند که این امر موجب آسیب می‌شود و در مقابل خانواده‌هایی که اعتقاد مذهبی در میان آنها ریشه کرده کمتر فرزندانشان دچار آسیب می‌شوند.

انتهای پیام/80018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول