اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر:

85 درصد جمعیت ایران از اینترنت استفاده می‌کنند

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: 85 درصد جمعیت ایران از اینترنت استفاده می‌کنند.

85 درصد جمعیت ایران از اینترنت استفاده می‌کنند

به‌گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علی جلالی‌ثابت عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و امور بانوان شهرستان دشتی اظهار داشت: خیلی از فعالیت‌های روزمره زندگی‌مان را در فضای الکترونیکی و رایانه‌ای انجام می‌دهیم.

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برخلاف تصور وجه عموم مردم که فکر می‌کنند فضای سایبر فقط مخصوص شبکه اینترنت است، فضای سایبری لابلای زندگی همه ما رخنه کرده و وجود دارد.

وی ادامه داد: هفت سال پیش با مراجعه به بانک در یک فضای واقعی و فیزیکی پول واریز یا برداشت می‌شد، اما امروز بانکداری الکترونیک حتی با گوشی تلفن همراه به شما این امکان را می‌دهد تا از حساب خود پول برداشت یا واریز کنید و می‌توان نمونه آن را قبوض تلفن، برق، آب و ... نام برد.

جلالی‌ثابت افزود: تا دو سال گذشته قبض تلفن را درب منزل تحویل می‌دادند، اما امروز قبض تلفن صادر نمی‌شود و شما به وسیله اینترنت بدهی خود را پرداخت می‌کنید و این‌ها نمونه‌هایی از فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: کسی نمی‌تواند در فضای سایبر امنیت را کاملاً برقرار کند و همیشه تهدیدها وجود دارند و در کشور ما اقدامات پیشگیرانه‌ای در این زمینه انجام شده است.

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآور شد: از سال 1381 معاونت مبارزه با جرائم رایانه‌ای در آگاهی کشور تشکیل شد و با تخلفات و جرائم که در حوزه و شبکه‌های رایانه اتفاق می‌افتاد، برخورد می‌شد.

جلالی‌ثابت خاطرنشان کرد: در سال 2010 حدود دو میلیارد کاربر در فضای سایبر در جهان فعالیت می‌کردند و کشور ما دارای موقعیت یازدهم در دنیا و در آسیا مقام اول را داشت.

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر متذکر شد: در سال 2010 در کشور ما 33 میلیون و 200 هزار نفر کاربر اینترنتی وجود داشت و این آمار بسیار بالایی در سطح آسیا است.

وی اضافه کرد: در سال 2012 جمعیت کاربر اینترنتی در دنیا دو میلیارد و 600 میلیون بود که در ایران اسلامی به 45 میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

جلالی‌ثابت تصریح کرد: از هفت میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت دنیا 36 درصد آن از اینترنت استفاده می‌کنند که در کشور ما 85 درصد جمعیت از اینترنت استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که کشور ما از لحاظ فضای سایبری یک کشور بسیار فعال و تهدیدآمیز است.

وی عنوان کرد: در سال 2012 بیشترین آمار جرائم اینترنتی در حوزه مالی و اقتصادی است که 54 درصد است و در کشور ایران در سال 1391 آمار جرایم 81 درصد کلاهبرداری، مالی و تخلفات اقتصادی بوده است.

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی تهدیدها دارای سه دسته اصلی است، گفت: بازارهای مجازی، فضای غیرقانونی و بانکداری الکترونیک است.

جلالی‌ثابت ادامه داد: در حوزه تهدیدهای اجتماعی تهدیدها علیه شخص، کیان خانواده و کنترل نامناسب فرزندان از سوی والدین است.

وی از کاربران اینترنتی خواست تا اطلاعات شخصی و خصوصی خود را روی کامپیوتر بایگانی نکنند، چراکه نرم‌افزارهایی وجود دارد که به افراد این قابلیت را می‌دهد تا از طریق شبکه اینترنت اطلاعات، اسناد، فیلم‌ها و عکس‌های شخصی آن‌ها را به سرقت ببرند.

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر تأکید کرد: ادارات نباید اطلاعات اداری، محرمانه و شخصی را روی کامپیوتری که به اینترنت وصل می‌شود بایگانی کنند و کامپیوتر ادارات نباید به اینترنت متصل شود.

جلالی‌ثابت در پایان متذکر شد: یکی از تهدیدهای حوزه اجتماعی ما افشای اطلاعات از طریق فلش (حافظه) memory است و راهکارهایی نیز پلیس فتا ارائه کرده و تأکید دارد که از حمل حافظه‌های قابل حمل به ویژه فلش (حافظه) memory خودداری کنند یا اطلاعاتی که حمل می‌شود از فلش (حافظه) memory رمزدار استفاده کنند.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول