اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهانی کودک

نخستین کتابخانه تخصصی کودک در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

به مناسبت هفته جهانی کودک نخستین کتابخانه تخصصی کودک خراسان جنوبی در محل کتابخانه الغدیر بیرجند با دارا بودن بیش از سه هزار جلد کتاب آغاز به کار کرد.

نخستین کتابخانه تخصصی کودک در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان خراسان جنوبی، اظهار داشت: خواندن کتاب، باید در برنامه روزانه افراد از بدو تولد تا بزرگسالی گنجانده شود.

محمد قریب تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توفیق دارد تا در دومین سال از راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌ها تاکنون 10 بخش را در سطح استان‌ها راه‌اندازی کند.

وی افزود: نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه الغدیر بیرجند امروز به مناسبت هفته جهانی کودک آغاز به کار کرد.

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به جذب نیروی متخصص در خراسان جنوبی، گفت: امید است با جذب نیروهای متخصص در این نهاد که یکی از اولویت‌های اخیر استان بوده است، در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان گام برداشته شود.

قریب تصریح کرد: بیشتر کتابخانه‌های ما سیستم بسته دارند اما ویژگی کتابخانه‌های کودک باز بودن آن است.

وی اذعان داشت: باید کتابخانه‌ها از محل تبادل کتاب به محیطی برای انجام فعالیت‌های جنبی مرتبط با کتاب تبدیل شوند که در بخش کودک و نوجوان نیز، تبلیغات برای تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه آغاز شده است.

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه این کتابخانه با همت سه نفر از خیران شهرستانی راه‌اندازی شده است، گفت: کتابخانه کودک با دارا بودن بیش از سه هزار جلد کتاب، پذیرای مخاطبان کودک است.

قریب خاطرنشان کرد: در کنار بخش امانت کتاب، برگزاری کارگاه‌های کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، برنامه‌های جانبی نظیر کاردستی، خلاقیت و نقاشی هم برای کودکان از برنامه‌هایی است که دراین کتابخانه ارائه می‌شود.

وی یاد‌آور شد: کتابداران ما تلاش می‌کنند مراکز فرهنگی هم‌جوار با کتابخانه‌ها ‌مانند مدارس، مهدکودک‌ها و از این قبیل را شناسایی و از بچه‌ها دعوت کنند به عضویت کتابخانه‌ها در بیایند.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول