اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نهاد کتابخانه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی ویژه کتابداران

خبرگزاری فارس: مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های استان برای نخستین بار مسابقه خاطره‌نویسی ویژه کتابداران را برگزار می‌کند.

برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی ویژه کتابداران
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در جمع کتابداران بیرجند اظهار داشت: با هدف به اشتراک گذاشتن خاطرات کتابداران، شناسایی و پرورش استعداد نویسندگی آنان و ترویج کتاب و کتابخوانی مسابقه خاطره‌نویسی ویژه کتابداران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مسابقه به صورت مکتوب برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار 10 شهریورماه است؛ شرکت کلیه کتابداران نهادی، مشارکتی و کتابداران سایر ارگان‌ها از قبیل کانون‌های عالی مساجد، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس بلامانع است. 
 قریب از بهره‌مندی از آثار فاخر و ارزشمند در قالب چاپ کتاب و فیلمنامه خبر داد.
وی به راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: امروز فناوری‌های جدید به صورت جدی به کمک روش‌های سنتی آمده و البته تاثیرات خود را بر میزان اطلاعات و آگاهی افراد جوامع گذارده است.
مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تاکید کرد: این یک تصور غلط است که فکر کنیم توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقمندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی‌نیاز کرده است.
قریب اضافه کرد: سیاستگذاران فرهنگی نباید از این مقوله مهم غافل شوند، بلکه باید به منظور ترویج فرهنگ تالیف و انتشار کتاب و کتابخوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ جامعه، برای تولید علم بیشتر تلاش وافر کنند.
 وی به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که این امر از دو منظر مهم است، یکی آنکه طلاب و روحانیون به عنوان یکی از اقشار متولی فرهنگی کشور بیش از هر قشر دیگری نیازمند مطالعه کارآمد، موثر و به روز هستند و دیگر آنکه طلاب و روحانیون اگر در صدد فرهنگ‌سازی در این زمینه باشند قطعاً پیش از آن خود باید اهل مطالعه باشند.
مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: رسانه‌های استان نیز فرهنگ‌ساز، هنجار‌ساز و اطلاع‌رسان هستند و اگر این سه نقش به شکل بهینه خود ایفا شوند، فرهنگ کتابخوانی پیشرفت شگرفی می‌‌کند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول