اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

احداث کتابخانه در 10 روستای خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در 10 روستای بالای یک‌هزار و 500 نفر خراسان جنوبی کتابخانه احداث می‌‌شود.

احداث کتابخانه در 10 روستای خراسان جنوبی

محمد قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در خراسان جنوبی اظهار داشت: کتابخانه‌های ما در استان باید سالانه 4 هزار و 183 متر مربع افزایش زیربنا داشته باشد.

وی با بیان این‌که در روستاها و شهرهای استان مشکلی برای تأمین زمین کتابخانه نداریم، ادامه داد: بیشترین مشکل زمین برای کتابخانه در شهر بیرجند است.

زیرکوه برای تأمین زمین کتابخانه مشکل دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که در زیرکوه نیز مشکل زمین برای تأمین زمین کتابخانه وجود دارد، افزود: زمین لازم در اختیار اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن این شهرستان نیست تا به کتابخانه واگذار کنند.

قریب با بیان این‌که تفاهم‌نامه با استاندار برای ایجاد کتابخانه در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر منعقد شده است، اذعان داشت: تعداد 24 روستا در استان شامل این تفاهم‌نامه می‌شود.

وی گفت: در 10 روستای استان کتابخانه در حال احداث است.

وجود 12 کتابخانه مشارکتی و نهادی در بیرجند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که در ادارات استان از جمله بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کتابخانه تخصصی ایجاد شده است، تصریح کرد: اولویت کتاب‌ها در این کتابخانه با کتاب‌های دفاع مقدس است.

قریب با بیان این‌که 10 کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد، اضافه کرد: همچنین 12 کتابخانه نهادی و مشارکتی در بیرجند فعال است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در مکان‌هایی که دارای کتابخانه نیستند، فضای 100 متری را برای احداث کتابخانه در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام/69010/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول