اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

هیچ کتابخانه‌ای به دلیل کمبود نیرو تعطیل نخواهد شد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از این پس هیچ کتابخانه‌ای به دلیل کمبود نیرو تعطیل نخواهد شد.

هیچ کتابخانه‌ای به دلیل کمبود نیرو تعطیل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، محمد قریب اظهار داشت: امروز در مقابل خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تکلیف بزرگی بر دوش دست‌اندرکاران عرصه فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد فضایی معنوی در جامعه یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی در قبال خون شهدا است و این حداقل انتظار شهدا از نسل امروز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بر ایجاد یادمان شهدا در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد.

قریب با بیان این‌که این یادمان‌ها در برخی از کتابخانه‌های استان ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک در تمامی کتابخانه‌های استان این فضای معنوی ایجاد شود.

وی با بیان این‌که لازم است جوانان امروز با رشادت‌ها و ایثارگری‌ها رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت‌های دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی دانست و افزود: حفظ این ارزش‌های ناب و ترویج آنها در بین جوانان، کشور را از آسیب و گزند دشمنان دور می‌کند.

بازگشایی مدارس فرصتی برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی امنیت کشور را مرهون خون شهدا دانست و اذعان داشت: شهدا نظاره‌گر اعمال ما بوده و ما در برابر خون شهدا مسئولیم و باید خدمت‌رسان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

قریب فرصت بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را فرصتی طلایی عنوان کرد و گفت: باید از این فرصت به منظور ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: اجرای این تفاهم‌نامه‌ها نیازمند همت و تلاشی دوجانبه است.

برنامه‌ها در راستای رسیدن به چشم‌انداز 1404 ترسیم شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ابلاغ برنامه زمانبندی برنامه و بودجه سال 93 کتابخانه‌های عمومی را از موارد دستور کار سومین گردهمایی رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان ذکر کرد.

قریب ادامه داد: باید به اولویت‌ها توجه شده و برنامه‌ها در راستای رسیدن به چشم انداز 1404 ترسیم شود.

وی افزود: برنامه‌هایی باید ارائه شود که در مقاطع زمانی اعلام شده قابل اجرا باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این‌که برنامه‌ریزی یکی از مباحث مهم مدیریت است، از تشکیل معاونت برنامه‌ریزی راهبردی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

قریب اذعان داشت: در سال 93 تدوین برنامه راهبردی بیش از 400 شهرستان به همراه ادارات کل استانی و کتابخانه‌های مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در مرحله دوم تدوین برنامه راهبردی کتابخانه‌های عمومی باید هر ساله برنامه راهبردی بیش از 3 هزار کتابخانه تنظیم و به مرحله اجرا درآید.

همایش گرامیداشت فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب امسال، بر استفاده از فضای تبلیغات محیطی در شهرها تأکید کرد.

قریب با بیان این‌که هفته کتاب امسال در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: باید ضمن حفظ حرمت این ایام، نهایت بهره‌برداری از این تقارن مبارک صورت گیرد.

وی از برگزاری همایشی به منظور گرامی‌داشت فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی خبر داد و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی به ویژه دست اندرکاران امور فرهنگی را در برنامه‌های هفته کتاب امسال خواستار شد.

فعالیت 100 نیروی توانمند در کتابداری خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بر ایجاد سیر مطالعاتی مناسب در جامعه تأکید کرد و افزود: باید زمینه مشاوره و نقد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان فراهم شود.

قریب از فعالیت بیش از 100 نیروی توانمند و متخصص در حوزه کتابداری در استان خبر داد و با بیان این‌که مشکل نیروی انسانی در بسیاری از شهرستان‌های استان مرتفع شده است، افزود: از این پس هیچ کتابخانه‌ای به دلیل کمبود نیرو تعطیل نخواهد شد.

انتهای پیام/69017/ک/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول