اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

تکدی‎گری یکی از آسیب‎های اجتماعی است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان این‎که متکدیان جمع‎آوری شده در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است، گفت: تکدی‎گری یکی از آسیب‎های اجتماعی است.

تکدی‎گری یکی از آسیب‎های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمد زمان ابطحی صبح امروز در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان شهرستان بیرجند با بیان این‎که تکدی‎گری یکی از آسیب‎های اجتماعی است، اظهار داشت: جامعه و شهر ما به این معضل اجتماعی دچار است.

وی ادامه داد: متکدیان افرادی هستند که بدون هیچ‎گونه زحمت قابل توجهی به کسب درآمد می‎پردازند که البته نحوه برخورد با تکدی‌گری، بیشتر به فرهنگ آن جوامع بستگی دارد، با این حال در جامعه ایرانی که غالبا جامعه احساسی است و دین مبین اسلام نیز تاکید ویژه‌ای بر رفتار انسانی دارد به نحوی معضل تکدی‌گری پیچیده و بغرنج شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان این‎که بسیاری از مردم به این افراد ترحم می‌کنند، تصریح کرد: این کار نادرست است چراکه بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و تنها با سوءاستفاده از احساسات مردم به این کار می‎پردازند و چهره‌ای نازیبا به شهر می‎دهند که باید با برخورد با چنین افرادی ریشه این امر خشکانده شود.

ابطحی ادامه داد: متکدیان جمع‎آوری شده در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 90 نفر متکدی از سطح شهر جمع‎آوری شده‌اند که از این تعداد 41 نفر مرد و 49 نفر زن بوده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند اضافه کرد: از این تعداد 29 نفر به کانون خانواده برگشت داده شده‎اند، 27 نفر از متکدیان تحت حمایت کمیته امداد، 16 نفر به محل سکونتشان اعزام شده‎اند، 15 نفر تحویل دفتر امور اتباع خارجی شده‎اند، چهار نفر تحویل کمپ‎های ترک اعتیاد شده‎اند و دو نفر سالمند نیر تحویل بهزیستی شده‌اند.

وی با بیان این‌که اعتیاد بیشتر جرائم را به صورت هم‌زمان در پی دارد، افزود: از تعداد افراد جمع‌آوری شده 50 نفر معتاد هستند که از این تعداد 33 نفر زن و هفت نفر مرد هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به بررسی‌های انجام شده در ارتباط با علت تکدی‌گری زنان در سطح شهرستان گفت: عوامل متعددی در این امر دخیل‌اند که طلاق، اعتیاد، خانواده زندانی و مهاجرت بیشترین آمار را در این بررسی به خود اختصاص داده‌ است.

ابطحی با اشاره به مصوبات جلسه کمیته ساماندهی متکدیان افزود: مقرر شد شهرداری تا مورخ 20/7/92 تمامی امورات ساماندهی متکدیان را بر عهده بگیرد، همچنین مقرر شد مکاتبه‎ای با ائمه جماعت مساجد در ارتباط با جلوگیری از حضور متکدیان حرفه‎ای در هنگام بر پایی نماز جماعت و همچنین شوراهای حل اختلاف در ارتباط با برخورد قاطعانه با متکدیان معرفی شده و دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با متکدیان معتاد صورت گیرد.

موسوی نژاد مدیرکل دفتر امور اتباع خارجی استانداری خراسان جنوبی در ادامه جلسه با بیان این‌که در گذشته بیشترین آمار متکدیان مربوط به اتباع خارجی بوده است، اظهار کرد: با تمهیدات لازم امروز شاهد حضور اندک اتباع خارجی به عنوان متکدی در سطح شهر هستیم که در صورت مشاهده اتباع بیگانه در سطح شهر به شدت برخورد و حتی مدارک اقامت آنها ابطال می‎شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان این‎که امروزه شاهد حضور متکدیان حرفه‎ای در سطح شهر هستیم، خاطر نشان کرد: کمک به متکدیان به یک رفتار ارزشی و فرهنگی تبدیل شده است که عوارض آن دامن جامعه را خواهد گرفت.

فرشته اسدزاده اذعان داشت: در این زمینه باید افراد نیازمند از غیر نیازمند شناسایی و تفکیک شوند که در این راستا تمام دستگاه‌ها باید به وظایف خود در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/69008/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول