اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی رودبار اعلام کرد

کاهش 90 درصدی بیماری‌های دامی در رودبار

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار گفت: با وجود کمبود نیروی متخصص بومی و نبود آزمایشگاه تشخیص بیماری، موفق شدیم 90 درصد از بیماری‌ها را در منطقه کاهش دهیم.

کاهش 90 درصدی بیماری‌های دامی در رودبار

محمدعلی علی‌توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: نبود نیروی متخصص و بومی و آزمایشگاه تشخیص بیماری از مهم‌ترین مشکلات اداره دامپزشکی این شهرستان است.

وی افزود: در بخش مبارزه با بیماری‌ها واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی به تعداد بیش از 23 هزار رأس گاو و گوساله به کمک بخش خصوصی انجام و بیش از 100 هزار دام سبک نیز علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

علی‌توکلی بیان داشت: از دلایل متوقف شدن سمپاشی‌ها در شهرستان کمبود اعتبارات برای تهیه سم مورد نیاز شهرستان بوده و موضوع برای پیگیری به مسئولان شهرستان اطلاع داده شده است.

وی کمبود خودرو را از مشکلات مهم دانست و عنوان کرد: ماهی‌فروش‌های غیرمجاز در سطح شهر جمع‌آوری شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار با بیان اینکه سم اختصاص داده شده به شهرستان تنها جوابگوی 10 درصد نیاز است، تصریح کرد: نبود داروخانه و درمانگاه دامپزشکی در شهر زهکلوت و بخش جازموریان نیز از مشکلات مهم شهرستان است.

وی بیان داشت: با وجود کمبود نیروی متخصص بومی و نبود آزمایشگاه تشخیص بیماری موفق شدیم میزان 90 درصد از بیماری‌ها در بخش دامپزشکی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/2655/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول