اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تمرین فوتبال در تپه‌های شنی شهرستان ریگان

کمبود شدید امکانات ورزشی در شهرستان ریگان سبب شده است که ورزش‌دوستان این شهرستان تپه‌های شنی را برای تمرین و مسابقات انتخاب کنند.

تمرین فوتبال در تپه‌های شنی شهرستان ریگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، این شهرستان ظرفیت و استعدادهای زیادی در زمینه ورزش دارد، اما نبود امکانات سبب شده است بسیاری از ورزش‌ها رو به فراموشی سپرده شده و ورزشکاران خانه‌نشین شوند که این خود آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

با توجه به اینکه این روزها در تمام شهرستان‌ها علاقه‌مندان به فوتبال در بهترین شرایط مشغول تمرینات برای فوتبال لیگ برتر استان هستند، اما فوتبال‌دوستان ریگانی در بدترین شرایط و نبود امکانات تمرینات خود را در بلندترین تپه‌های شنی دنیا در این شهرستان انجام می‌دهند.

ورزشکاران در این تپه‌های شنی که با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلومتر مربع یکی از مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان ریگان است، تمرینات خود را روزها و ساعت‌ها انجام می‌دهند.

نبود امکانات در این شهرستان محروم نتوانسته جلوی فعالیت‌های این ورزشکاران را بگیرد و ساعت‌ها با تمرینات خود در این تپه‌های شنی آمادگی خود را برای مسابقات فراهم می‌کنند تا بتوانند شهرستان را در تمام عرصه‌های ورزشی به ویژه مسابقات لیگ برتر فوتبال استان سربلند کنند.

*فوتبالیست‌های ریگانی چشم‌انتظار حمایت مسئولان

محسن سلطان‌آبادی یکی از این ورزشکاران به خبرنگار فارس گفت: به دلیل کمبود امکانات و نبود مکانی برای تمرین، تپه‌های شنی را انتخاب کرده و تمرینات خود را به سختی در آنها انجام می‌دهیم.

رضا جلالی از دیگر ورزشکاران افزود: مدت یک هفته است که هر روز با تمرینات سخت و طاقت‌فرسا در این تپه‌های شنی آمادگی خود را برای مسابقات نشان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کمبود شدید امکانات در زمینه ورزشی سبب شده است که این تپه‌های شنی را برای تمرین انتخاب کنیم، از مسئولان خواست از این ورزش‌دوستان فوتبال حمایت کنند.

*سرانه میلی‌متری فضای ورزشی در ریگان

فرماندار ریگان نیز با حضور در تمرین فوتبالیست‌ها با بیان اینکه ظرفیت نهفته جوانان ریگانی نیاز به شکوفایی و حمایت دارد، اظهار کرد: ورزش‌دوستان این شهرستان در بدترین شرایط و کمبود امکانات مشغول تمرین بدن‌سازی برای فوتبال هستند و امیدواریم در این امر موفق شوند.

مجید اعتمادی افزود: سرانه فضای ورزشی هر نفر در شهرستان ریگان به کمتر از نیم میلی‌متر می‌رسد که نیاز به توجه جدی مسئولان استانی و کشوری دارد.

وی گفت: بلندترین تپه‌های شنی دنیا یکی از ظرفیت‌های خدادادی است که این روزها مکانی برای تمرین و بدن‌سازی ورزشکاران ریگانی شده است و کمبود امکانات ورزشی سبب نشده که آنها ورزش را فراموش کنند.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تپه‌های شنی ظرفیت برگزاری تمام مسابقات را دارند، تصریح کرد: مسابقه بزرگ اتومبیل‌رانی جنوب‌شرق کشور به زودی در این تپه‌های شنی برای دومین بار برگزار می‌شود.

اعتمادی از برگزاری مسابقات اسکی روی شن، پرواز پاراگلایدر، کشتی روی شن و فوتبال ساحلی خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این ورزش‌ها در این تپه‌های شنی انجام می‌شود.

===============

گزارش از موسی ملائیان

===============

انتهای پیام/80014/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول