اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت کشتی‌ پهلوانی استان البرز تأکید کرد

لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برای توسعه ورزش‌های باستانی

سرپرست هیئت کشتی‌ پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان البرز گفت: روح اصلی ورزش، پهلوانی و جوانمردی است و باید این روحیه در ورزش کشور و این استان ترویج شود.

لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برای توسعه ورزش‌های باستانی

خسرو ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: در دنیای امروز که زندگی ماشینی فرصت کمتری برای فعالیت‌های بدنی و ورزش مستمر ایجاد می‌کند، باید با برنامه‌ریزی ویژه و اصولی به سمتی حرکت کنیم که مردم را به ورزش تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: ورزش در ایران به دلیل فرهنگ خاص و بهره‌مندی از تعالیم دینی و ملی تفاوت‌هایی با ورزش دیگر کشورها دارد و اگر برخی از کشورها به دنبال پرورش قهرمان هستند و به اصول ورزش توجه زیادی ندارند، اما در ایران اینگونه نیست و مردم ورزشکاران را به داشتن روحیه و خصائل پهلوانی و جوانمردی می‌شناسند.

این مسئول تاکید کرد: به طور قطع روح اصلی ورزش، همان روحیه جوانمردی است و بزرگان ورزشی ایران مانند مرحوم تختی نه به خاطر مدال‌ها و قهرمانی‌هایشان بلکه به دلیل روحیه مردمی، ایثار، ازخودگذشتگی، پهلوانی و رادمردی شناخته شده و عموم مردم آنها را دوست دارند.

سرپرست هیئت کشتی‌ پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان البرز با اشاره به سوابق ورزش باستانی ایران گفت: در گذشته مربیان، بزرگان و پیشکسوتان ورزش باستانی بر ترویج روحیه پهلوانی و جوانمردی تاکید ویژه‌ای داشته‌اند و امروز نیز موظف هستیم که این اصول را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

ساکی تاکید کرد: بنابراین در برنامه‌ریزی برای هیئت ورزش‌های باستانی استان البرز بر این نکته تاکید داشته و تلاش می‌کنیم که برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ و روحیه پهلوانی و جوانمردی باشد.

*لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برای توسعه ورزش‌های باستانی

ساکی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای تحقق این برنامه‌ها در استان البرز در نظر گرفته شده است، گفت: استان البرز دارای استعدادهای نوجوان و جوان، ورزشکاران با اخلاق و پیشکسوتان بسیاری است که به طور قطع برای اجرای برنامه‌هایی که در نظر داریم از توانمندی و تجربیات آنها به ویژه پیشکسوتان ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پیشکسوتان ورزش باستانی از جمله سرمایه‌های اصلی ما در استان البرز هستند و در نظر داریم به صورت ویژه و با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف از تجارب و توانمندی‌های آنها استفاده کنیم.

سرپرست هیئت کشتی‌ پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان البرز تصریح کرد: در این برنامه‌ها باید نگاه جدی به جذب نوجوانان و جوانان به کشتی پهلوانی و ورزش‌ زورخانه‌ای داشته باشیم و امیدواریم این اهداف با همکاری و تعامل جامعه ورزش باستانی استان البرز محقق شود.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول