اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

آغاز کاشت محصول سیر در شهرستان طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: کاشت محصول سیر در اراضی شهرستان طارم آغاز شده است.

آغاز کاشت محصول سیر در شهرستان طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل پاییز کاشت محصول سیر در شهرستان طارم آغاز شده است.

وی به کاشت این محصول در اراضی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: محصول تولیدی سیر در طارم یکی از مهم‌ترین محصولات محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه سالانه میزان محصول قابل توجهی کاشت و برداشت می‌شود، یادآور شد: پیش‌بینی مناسبی از میزان تولید این محصول صورت گرفته است.

این مسئول به وجود شرایط لازم برای افزایش میزان تولید اشاره کرد و گفت: در صورت وجود بارندگی و تامین آب مورد نیاز سطح زیر کشت می‌توان مقدار بیشتری از این محصول را تولید کرد.

زنگنه با بیان اینکه اگر شرایط مساعدی وجود داشته باشد می‌توان کمیت محصول را افزایش داد، افزود: اگر شرایط لازم وجود داشته باشد پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 800 هکتار از این محصول به زیر کشت برود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم از وجود کمبود آب برای آبیاری در اراضی کاشت خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به این موضوع کمی با کاهش تولید مواجه شویم.

وی به میزان یشبینی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش سطح زیرکشت وجود داشته باشد.

این مسئول میزان محصول برداشتی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: محصول برداشتی از این سطح در حدود 72 هزار تن سیر تر برآورد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه میزان سیر تولیدی در شهرستان طارم مناسب است، ادامه داد: سالانه مقدار قابل توجهی محصول در این بخش تولید می‌شود.

وی همچنین به بهره‌برداران این محصول هم اشاره کرد و یادآور شد: افراد زیادی سالانه از طریق کاشت و برداشت این محصول مشغول به کار و فعالیت می‌شوند.

زنگنه تعداد بهره‌برداران سیر در طارم را یادآور شد و بیان داشت: تعداد بهره‌بردارانی که اقدام به کشت این محصول می‌کنند در حدود 1300 نفر هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم سیر را یکی از محصولات مهم تولیدی در طارم عنوان کرد و گفت: سیر یکی از محصولات مهم و با ارزش تولیدی در شهرستان طارم محسوب می‌شود.

وی توجه به کمیت و کیفیت تولید محصولات را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: سیر تولیدی در شهرستان طارم دارای کمیت و کیفیت مناسبی است.

این مسئول کیفیت بالای سیر طارم را یادآور شد و ابراز داشت: سیر دارای دارای کیفیت بسیار مناسبی است و به لحاظ ارگانیک جایگاه بالایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه کیفیت بالای سیر تولیدی موجب صادرات بالای آن به کشورهای خارجی می‌شود، یادآور شد: این محصول تولیدی به کشورهای زیادی صادر می‌شود.

وی به کشورهای هدف صادرات این محصول اشاره کرد و گفت: قسمت عمده‌ای از محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای خارجی همانند روسیه، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

زنگنه به گونه‌های مختلف سیر تولیدی در طارم اشاره و اذعان داشت: سیر مورد کشت در شهرستان شامل سیر قرمز، سیر صورتی، سیر سفید و سیر محلی طارم است. 

این مسئول همچنین زمان عرضه محصول به بازار را یادآور شد و تاکید کرد: این محصول همه ساله در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت این محصول در بعضی از روستا‌های شهرستان تا آخر آذر ماه ادامه خواهد داشت، متذکر شد: مهم‌ترین مشکل سیر‌کاران این شهرستان سنتی بودن روش کشت و بالا بودن هزینه تولید و نیز نبود واحد‌های فرآوری و بسته‌بندی این محصول است.

انتهای یام/73007/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول