اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون کشاورزی اتاق مشهد عنوان شد

سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین راهکار خروج از وضعیت نابسامان کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مشهد گفت: سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین راهکار خروج از وضعیت نابسامان کشاورزی استان است.

سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین راهکار خروج از وضعیت نابسامان کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، علی شریعتی مقدم در این جلسه با اشاره به راهبرد کلان در بحث صادرات و واردات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی اظهار داشت: جبران تراز منفی تجارت محصولات کشاورزی با صادرات کالاهایی که کشور در آن مزیت دارد، میسر می‌باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مشهد افزود: با بازاریابی بهتر و روشهای جدید کشت می‌توان در محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ارزش افزوده ایجاد کرد.

وی خاطر نشان ساخت: عدم برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی دغدغه تمامی اعضاء کمیسیون کشاورزی است که این مهم باید به عنوان موضوعی کلان در جلسات کمیسیون پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند آئین‌نامه‌های اجرایی مالیات و بحث ارائه کد ملی کشاورزان صادر کننده از معضلات بخش کشاورزی است، خواهان رسیدگی به این موضوعات در کمیسیون کشاورزی مجلس شد.

شریعتی مقدم در رابطه با تعیین کف نرخ ارز اظهار داشت: تعیین کف نرخ ارز ماحصل دهها مطالعه از سوی اتاق ایران، کمیسیون صادرات، کمیسیون صنعت، واحدها، تشکلها و مشاورین معتبر است.

وی بیان داشت: با توجه به جایگاه ویژه بخش خصوصی در دولت جدید و اقدامات مثبتی که در اتاق در رابطه با کشاورزی تاکنون انجام گرفته، امید است در دراز مدت بحث سرمایه‌گذاری بهبود یافته و چشم‌انداز مثبتی در کشاورزی ایجاد شود.

شریعتی مقدم با بیان اینکه کالاهایی که گواهینامه تجارت منصفانه دارند، 10 تا 15 درصد بیشتر قیمت‌گذاری می‌شوند افزود: نباید کشاورز را به عنوان فرد محروم دید بلکه باید به عنوان یک فعال اقتصادی به او نگریست.

انتهای پیام/2202/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول