اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیش از 90 درصد خانواده ها با فرزندان خود فقط ارتباط کلامی دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد از خانواده‌ها با فرزندان خود ارتباط کلامی دارند و هیچ ارتباط عاطفی با آنان برقرار نمی‌کنند.

بیش از 90 درصد خانواده ها با فرزندان خود فقط ارتباط کلامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید اسکویی ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی کودک در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: 15 تا 21 مهر ماه هفته جهانی کودک نام‌گذاری شده که شعار امسال این هفته «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است.

اسکویی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد از خانواده‌‌ها با فرزندان خود ارتباط کلامی دارند و هیچ ارتباط عاطفی با آنان برقرار نمی‌کنند.

وی افزود: خانواده‌ها باید شیوه‌های درست تربیت کودکان را بیاموزند زیرا در حال حاضر خانواده‌ها به دلیل عدم آموزش‌های لازم یا به شیوه سنتی عمل می‌کنند یا بر اساس آنچه که به ذهن خودشان می‌رسد با فرزندانشان برخورد می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین اضافه کرد: زوجین قبل از بچه‌دار شدن باید آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی داشتن نوزاد سالم و در آینده فرزند سالم را دریافت کنند.

اسکویی ادامه داد: با گذشت زمان این معضل در جامعه ما افزایش می‌یابد زیرا فاصله بین دو نسل در حال افزایش است بنابر این اگر از لحاظ دانش، والدین از فرزندان عقب‌تر باشند با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه سلامت روان کودکان در سنین کمتر از هفت سال شکل می‌گیرد، گفت: اگر افرادی در دوران میانسالی با مشکلات روانی روبرو می شوند، قطع یقین پایه و اساس مشکل آنان را باید در دوران خردسالی جستجو کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه شخصیت و رشد ذهنی کودک در سنین کمتر از هفت سال شکل می‌گیرد، شیوه درست تربیت فرزندان در این دوران بسیار حیاتی است.

اسکویی ادامه داد: برخی از والدین ممکن است در این دوران به دلیل عدم دریافت آموزش‌های درست در رشد ذهنی و شخصیتی کودکان اختلال ایجاد کنند و در بزرگسالی با افرادی روبرو می‌شویم که از مشکلات روانی رنج می‌برند.

این مسئول با اشاره به اینکه رشد جسمانی کودکان در دو سال اول زندگی آنان اهمیت بیشتری دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه نوزادان در دو سال اول زندگی بیشترین رشد جسمانی را دارند باید به تغذیه آنان در این دوران توجه زیادی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین اضافه کرد: از سوی دیگر کودکان در دورانی از زندگی خود رشد جهشی دارند که در این دوران نیازهای تغذیه‌ای آنان متفاوت‌تر از بقیه دوران است.

اسکویی ادامه داد: فقر آهن یکی از مواردی است که بر اثر تغذیه نادرست در کودکان بروز می‌کند و مشکلات متعددی اعم از عدم تمرکز را موجب می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش حوادث در سلامت کودکان بیان کرد: حوادث در سلامت کودکان تأثیر زیادی دارد به طوری که درصد زیادی از مشکلات سلامت کودکان مربوط به حوادثی است که برای آن رخ می‌دهد بنابر این دریافت آموزش‌های لازم برای جلوگیری از حوادثی که برای کودکان رخ می‌دهد بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به اینکه دو نوع ارتباط بین انسان‌ها وجود دارد، عنوان کرد: یک نوع ارتباط کلامی است که همان ارتباط محاوره‌ای بین انسان‌هاست و نوع دیگر ارتباط عاطفی است.

اسکویی ادامه داد: برای برقراری ارتباط عاطفی بین والدین هر یک از والدین حداقل نیم ساعت از شبانه‌روز را باید به فرزندان خود اختصاص دهند.

این مسئول اضافه کرد: هر فردی در برابر خانواده و اجتماعش مسئولیت‌هایی برعهده دارد که باید شیوه‌های درست انجام این مسئولیت‌ها آموزش داده شود تا مشکلات مربوط به این حیطه کاهش یابد.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول