اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

پزشک خانواده شعار بهداشت جهانی را محقق می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پزشک خانواده شعار بهداشت جهانی را محقق می‌کند که همه باید در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

پزشک خانواده شعار بهداشت جهانی را محقق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش‌ها با محوریت فشار خون بالا، با حضور اساتید و صاحب نظرانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله تهران، اصفهان، مازندران، بابل، جندی‌شاپور اهواز، بوشهر، گلستان، گناباد، اراک، تربیت حیدریه، شهرکرد و سمنان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این همایش گفت: بیماری فشار خون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این بیماری می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های دیگر از جمله سکته قلبی شود.

قاسم جان‌بابایی با اشاره به اینکه انجام کارهای مطالعاتی در زمینه بیماری‌های ناشی از فشار خون بسیار ضروری است، اظهار داشت: برگزاری همایش‌هایی نظیر راهکارهای ارتقای سلامت، زمینه بهره‌مندی مناسب افراد جامعه را در راستای توسعه سلامت فراهم می‌آورد.

جان‌بابایی، اجرای برنامه پزشک خانواده را در رسیدن شعار بهداشت جهانی مبنی بر جدی گرفتن فشار خون موثر دانست و تاکید کرد: یکی از اصول و پایه‌های پزشک خانواده تشخیص بیماری‌هایی است که در صورت نادیده گرفتن آنها، به معضلی در جامعه تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: پزشک خانواده شعار بهداشت جهانی را محقق می‌کند که همه باید در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما یک روزه نمی‌توانیم از افزایش بیماری فشار خون در جامعه جلوگیری کنیم، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این طرح یاری‌گر ما باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه راهکارها و روش‌های پژوهشی در زمینه‌های سن شروع فشار خون بالا موثر است، گفت: ارایه الگوریتم درمانی کارآمد و توصیه‌های پیشگیرانه، می‌تواند جهت‌دهی مناسبی برای پیشگیری و کاهش میزان ابتلا به این بیماری باشد.

انتهای پیام/86004/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول