اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حاشیه‌های جشنواره تئاتر جنوب کرمان /«تترالوژی خانواده دهقان» رتبه برتر را کسب کرد

برگزاری جشنواره تئاتر جنوب کرمان این پیام مهم را برای اهالی هنر در منطقه داشت که چشم‌انداز هنر تئاتر در جنوب کرمان باید با ارتقای دانش آن در سطح کشوری باشد.

حاشیه‌های جشنواره تئاتر جنوب کرمان /«تترالوژی خانواده دهقان» رتبه برتر را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، طی دو روز اخیر پس از چند بار جابه‌جایی مکان جشنواره تئاتر فجر جنوب کرمان، سالن شهید مداحی‌پور جیرفت میزبان این جشنواره استانی بود، هفت گروه نمایشی از شهرستان‌های جیرفت، قلعه‌گنج، کهنوج و منوجان در این مراسم شرکت کردند و در پایان نمایش «تترالوژی خانواده دهقان» از جیرفت توانست حائز رتبه برتر شود.

مشتاقان هنر تئاتر که از شهرستان‌های جنوب و شهر جیرفت در سالن شهید مداحی‌پور گرد هم آمده بودند، از نحوه برنامه‌ریزی نمایش گله‌مند بودند و این امر برای هنر نوپای تئاتر در جنوب موجب رنجش مخاطب می‌شود.

ضعف دانش هنر تئاتر در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اختتامیه این جشنواره گفت: امسال با دست خالی این جشنواره را برگزار کردیم و قطعا کاستی‌های نیز داشته است، اما از انجمن نمایش می‌خواهم با توان بیشتری برای این هنر ارزشی وقت گذاشته تا با قدرت و توان بیشتر بتوانیم در جشنواره کشوری شرکت کنیم.

سیدمحسن محسن‌زاده یکی از داوران این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کارهای ارائه شده در جشنواره در سطح جنوب باقی ماندند و نسبت به تعاریف و بازدیدهای قبلی ارتقا نیافتند.

وی این رکود را به دلیل عدم آشنایی و کسب دانش این هنر دانست و تصریح کرد: وقتی می‌توان در این هنر پیشرفت کرد که با دانش وارد شد.

محسن‌زاده عنوان کرد: کمبود اعتبار نیز در این رکود سهیم بوده است، اینکه یک سالن مجهز در جنوب کرمان وجود نداشته باشد، خیلی موثر است و امیدواریم سال آینده شاهد رونق این هنر باشیم.

چشم‌انداز تئاتر جنوب کرمان در سطح کشوری باشد

خسرو بامداد استاد و مدرس تئاتر نیز گفت: رشد و بالندگی تئاتر در گرو کسب دانش و علم آن است، تجربه خود به تنهایی کافی نیست، چشم‌انداز تئاتر جنوب کرمان باید در سطح کشوری باشد.

وی افزود: استفاده از گویش، زبان و موسیقی بومی و محلی از جمله عناصری هستند که می‌توانند نشانگر هویت بومی یک استان باشند که در آثار ارائه شده کمتر مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.

ماندانا جمشیدی منتقد تئاتر نیز در زمینه اجرای نمایشنامه‌ها اظهار داشت: جای کار زیادی وجود دارد، استعدادهای ناب و پاک این منطقه می‌تواند همچنان در جشنواره‌های کشوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

حاشیه‌ای بر یک متن

در جشنواره امسال تئاتر فجر جنوب کرمان شش گروه در بخش مسابقه و گروه جازموریان از قلعه‌گنج در بخش جانبی حضور داشتند.

فرج‌الله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد که برای دقایقی به سالن تئاتر شهید مداحی‌پور آمده بود، به تماشای نمایش زمزمه‌های پریشانی از گروه جازموریان نشست.

با توجه به اینکه جمعیت هنردوستان و هنرمندان هر روز افزوده می‌شود، اما سالن شهید مداحی‌پور هنوز به امکانات و فضای مناسب تجهیز نشده است.

حضور مسئولان شهرستان جیرفت نیز در قاب دوربین خبرنگاران ثبت نشد و کم‌بهایی به هنر تئاتر موجب بی‌انگیزگی می‌شود.

 

---------------------------

گزارش از علی اکبرزاده

---------------------------

انتهای پیام/80004/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول