اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمره منفی معلمان برای رانندگان متخلف

معلمان رانندگان متخلف را اعمال قانون می‌کنند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نیروی انتظامی در تلاش است با همکاری آموزش و پرورش از فرهنگیان برای پلیس نامحسوس استفاده کند.

معلمان رانندگان متخلف را اعمال قانون می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین چناریان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فرهنگ‌یاران ترافیک اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی تمام نهادها به سمت حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سوق داده شده‌اند.

وی افزود: نیروی انتظامی نیز به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه لازم را دارد و تلاش‌های نیروی انتظامی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بیش از حوزه‌های برخوردی و انتظامی است.

چناریان با اشاره به اینکه در رده‌های نیروی انتظامی نیز به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تغییراتی ایجاد شده است، بیان کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به عنوان یکی از واحدهای عملیاتی است و تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه روزآمدی پلیس نیز تلاش‌های خوبی شده است، گفت: نیروی انتظامی به منظور برخورد با جرائم جدید حوزه‌های مجازی در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات «فتا» کرده است.

وی بیان داشت: مدرسه و اجتماع سه ضلع تاثیرگذار در حوزه تعلیم و تربیت، ارتقای رفتارهای مناسب و توسعه امنیت اجتماعی هستند که هم‌اکنون نهادهای حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ‌سازی همسو شده‌اند.

چناریان با اشاره به اینکه در گذشته عمده مسائل امنیت اجتماعی در حوزه دانش‌آموزان که مردم و خانواده‌ها نگران آن بودند، بحث مزاحمت‌های خیابانی، نزاع‌ها و تصادفات بود، گفت: در حال حاضر این موارد تغییر یافته و عمده مسائل امنیت اجتماعی در حوزه دانش‌آموزان و جوانان به تهدیدها و آسیب‌های مدرن تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به افراد جامعه به ویژه جوانان 70 درصد نگرانی‌ها و رخدادهای مرتبط با یک ناهنجاری کاهش می‌یابد.

چناریان افزود: برخی روزها بیش از 2 هزار تماس تلفنی با پلیس انجام می‌شود که نشان از این دارد که در جامعه ما موضوعات متعددی رخ می‌دهد که اگر خوب آگاه‌سازی کنیم در برابر این حوادث و رخدادها که هر کدام می‌تواند، موضوع ناخوشایند و جبران‌ناپذیری باشد، پیشگیری شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ‌یاران ترافیک و پلیس غیرمحسوس این قاعده ثابت شده که مردم نسبت به پلیس غیرمحسوس بسیار حساس‌تر هستند، عنوان کرد: پلیس‌های نامحسوس در حوزه ترافیکی می‌توانند، ساعت ارتکاب تخلف به همراه شماره پلاک، رنگ و نوع خودرو را اعلام کنند تا برخورد لازم با متخلفان انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور فیزیکی پلیس در شعاع حضور این نیرو تخلفات را کاهش می‌دهد و در فاصله‌های دورتر اثرگذاری لازم را ندارد.

چناریان بیان داشت: معلمان به عنوان افرادی معتمد، دلسوز و قابل اعتماد هستند که نیروی انتظامی در تلاش است با همکاری آموزش و پرورش از فرهنگیان برای پلیس نامحسوس استفاده کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به تاثیر مثبت حضور بازرسان غیرمحسوس در حوزه مسائل ترافیکی و برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی، پلیس درصدد افزایش این بازرسان است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان غیرمحسوس در مراقبت و مواظبت از رانندگانی که قصد تخلف دارند، بسیار تاثیرگذار هستند، افزود: هدف نیروی انتظامی در استفاده از بازرسان غیرمحسوس در حوزه ترافیکی، آموزش رانندگان متخلف و برخورد با آنها است تا فضای جامعه از نظر ترافیکی امن‌تر شود.

انتهای پیام/80018/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول