اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه زابل:

پلیس شاخص‌ترین چهره حکومت در بستر جامعه است

فرمانده سپاه زابل گفت: پلیس شاخص‌ترین چهره حکومت در بستر جامعه است بر همین اساس امروز می‌بینیم که بیش از 100 ماموریت از امور روزمره مردم به این سازمان واگذار شده است.

پلیس شاخص‌ترین چهره حکومت در بستر جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، محمد ناظری فرمانده سپاه زابل ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بر حماسه آفرینان عرصه عشق و ایثار و امنیت و انضباط اجتماعی اظهار داشت: هر حکومتی برای ثبات و بقاء نیاز به برقراری نظم و امنیت دارد و نظم و انضباط و امنیت اولین و ضروری ترین خواسته مسئولان حکومتی و عامه مردم است.

وی افزود: دین مبین اسلام هم تاکیدات بسیار زیادی جهت تلاش حکمرانان و مسئولان برای برقراری نظم و امنیت دارد تا جایی که یکی از نعمات ثلاثه (سلامت و امنیت و ولایت) به موضوع امنیت تاکید می‌ورزد.

ناظری بیان داشت: کشور ما ایران نیز در طول تاریخ انواع مختلفی از نظام های نظم و امنیت را تجربه کرده است، البته نظام نوین نظم و امنیت داخلی یعنی پلیس ایران به حدود 100 سال پیش و زمان ناصر‌الدین شاه برمی‌گردد که در سفری که ایشان به اروپا داشتند با دیدن پلیس نوین اروپا فکر تاسیس پلیس نوین و منضبط را در سر پرورانده و اقدام به استخدام یک مستشار بلژیکی به نام"کنت دو بینو" نمود و با اقدامات و برنامه‌ریزی او اولین پلیس جدید ایرانی را پایه گذاری کرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که تامین امنیت تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت از مهمترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است. در کشور ما بخش عمده این مهم بر عهده ناجاست.

فرمانده سپاه زابل گفت: پلیس شاخص‌ترین چهره حکومت در بستر جامعه است بر همین اساس امروز می‌بینیم که بیش از 100 ماموریت از امور روزمره مردم به این سازمان واگذار شده است.

وی به ویژگی‌های پلیس اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: یک پلیس کارآمد (بروز بودن و تخصص) در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی است لذا آموزش و تحصیل علوم و فنون مختلف و متناسب با زندگی اجتماعی افراد جامعه از ضروریات کار پلیس است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگر نیروهای پلیس کشور های مختلف که دارای دو حوزه فرماندهی و حفاظت اطلاعات هستند از حوزه سومی بنام عقیدتی و سیاسی برخوردار است.

وی اذعان داشت: سازمان (عقیدتی و سیاسی) موظف است تا در بعد اعتقادی و سیاسی نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب و ایجاد روحیه دینداری و اخلاق مداری متناسب با تعلیم دین اسلام که حفظ حرمت انسان‌ها از جمله اصول اساسی آن است اقدام کند و این از ویژگی‌های منحصر به فرد پلیس و نیروی انتظامی است.

ناظری تاکید کرد: بر همین اساس نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ معاصر قرین با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردانی است که با توکل بر خداوند متعال و انفاس قدسی حضرت ولی عصر (عج) در ایجاد امنیت و آسایش مردم با تلاش فراوان جان خود را نثار نموده و آماده جانفشانی هستند.

وی گفت: امیدواریم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برادران عزیز نیروی انتظامی بتوانند با تعهد ،علاقه و پشتکار جایگاه امنیت شهرستان و منطقه را ارتقا بخشیده و انتظارات به حق و شایسته شهروندان را برآورده سازند.

انتهای پیام/75005/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول