اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کلاهبرداری کارت به کارت انجام گرفت

هشدار پلیس آگاهی گلستان به آموزشگاه‎ها و پزشکان

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص کلاهبرداری کارت به کارت به آموزشگاه‎ها و کلینیک‎ها پزشکی هشدار داد.

هشدار پلیس آگاهی گلستان به آموزشگاه‎ها و پزشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا اکبری پیش از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در حوزه جرائم سایبری متاسفانه کلاهبرداری کارت به کارت و جرائم اینترنتی به دلیل سرعت رشد این تکنولوژی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در مدت گذشته موارد متعدد کلاهبرداری کارت به کارت از پزشکان و دندان پزشکان داشتیم که با هشدار به علوم پزشکی استان گلستان این مورد کاهش داشته است و نیاز است پزشکان در این خصوص هوشیار باشند.

اکبری در ترویج نوع کلاهبرداری گفت: در این کلاهبرداری‎ها فردی با ظاهر موجه و یا به صورت تماس تلفنی با پزشک و یا منشی وی خود را نماینده حقوقی یک نهاد دولتی و یا خصوصی معرفی می‌کند و اعلام می‎کند که قصد دارند برای پرسنل خود از شما خدمات پزشکی را دریافت کنند.

وی افزود: پس از اعلام این مطلب تاکید می‎کند که می‎خواهد مبلغ ارائه خدمات را به صورت کارت به کارت پرداخت کند که آن فرد، پزشک و یا منشی را به پای دستگاه عابربانک کشانده و با ترفندهای مختلف مبلغ را از کارت قربانی به کارت دیگر منتقل می‌کند.

استفاده شگرد مشابه برای آموزشگاه‎ها

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تصریح کرد: در روزهای گذشته پس از تاکید اداره پلیس آگاهی استان این موارد کاهش داشت اما متاسفانه همین شگرد برای آموزشگاه‎ها در حال استفاده است.

اکبری بیان کرد: در روز گذشته متاسفانه به همین روش یک کلاهبرداری از آموزشگاه رانندگی انجام شده که تقاضای ارائه خدمات آموزش رانندگی را داشته‎اند.

وی همچنین ادامه داد: حتی موردی گزارش شده که فرد خود را افسر پلیس با درجه سرهنگی معرفی کرده که این مورد در دست رسیدگی است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: نیاز است در این زمینه افراد با هوشیاری کامل نسبت به اینگونه سفارش‎ها و درخواست‎ها از پذیرش آنها خودداری کنند.

اکبری تاکید کرد: درصد بسیار بالایی از اینگونه سفارش‎ها کلاهبرداری است، زیرا فردی که می‎خواهد خدمات دریافت کند پس از مراجعه و دریافت خدمت از طرف پزشک و یا آن آموزشگاه مبلغ مورد نظر را به صورت حضوری پرداخت می‎کند.

وی متذکر شد: در این روش‎ها دلیل پرداخت غیر حضوری و فوری را تعداد بالای پرسنل برای دریافت خدمات و ارائه فاکتور به واحد مالی خود اعلام می‎کنند که نیاز است در اینجا افراد هوشیاری لازم را به خرج دهند.

برای انتقال وجه تنها شماره کارت لازم است / حضور پشت دستگاه عابر بانک لازم نیست

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: برای دریافت وجه و یا انتقال وجه به صورت کارت به کارت نیازی به حضور دریافت کننده پول پشت دستگاه ATM نیست و فرد واریز کننده تنها نیاز دارد تا شماره کارت را داشته باشد و هیچ اطلاعات دیگری از حساب، مورد نیاز فرد واریز کننده نیست.

اکبری افزود: کلاهبرداران پس از فریب سوژه خود و کشاندن آنها به باجه عابربانک انتخاب زبان انگلیسی را پیشنهاد می‎کنند که این یکی از شیوه‎های کلاهبرداران است و مردم باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی در پایان در خصوص کلاهبرداری‎های اینترنتی و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و فریبنده گفت: در برخی از این پیامک‎ها اعلام می‎کنند که برنده جایزه شده‎اید که لازم به ذکر است در صورت برنده شدن فرد در هر مجموعه‎ای به هیچ وجه نیازی به حضور فرد پای دستگاه عابر بانک نیست.

انتهای پیام/83004/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول