اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

باید عناصر نامطلوب مرعوب اقتدار پلیس باشند/ انتقاد از برخی سریال‌های پلیسی

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه نیروی انتظامی و پلیس مظهر اقتدار ملی است، گفت: باید اقتدار نیروی انتظامی در جامعه به گونه‌ای باشد که عناصر نامطلوب مرعوب صلابت او باشند.

باید عناصر نامطلوب مرعوب اقتدار پلیس باشند/ انتقاد از برخی سریال‌های پلیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی ‌نمازی عصر امروز در نخستین روز از هفته نیروی انتظامی و در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان کاشان با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس در نظام جمهوری اسلامی متمایز از پلیس کشورهای دیگر است و افتخار نیروی انتظامی این است که با دو واسطه به فرماندهی کل قوا متصل می‌شود که این امر در عین محسوب شدن یک افتخار، یک مسئولیت بزرگ هم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پلیس در آمریکا زیر نظر رئیس دادگستری و آن هم زیر نظر اوباما است ابراز داشت: پلیسی که با دو واسطه زیر نظر مقام معظم رهبری است با پلیسی که با یک واسطه زیر نظر اوباما است تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی قبل از اینکه به ساماندهی مفاسد اجتماعی برسد ابتدا باید از خودش مراقبت کند و خود را به امتیازات معنوی و اخلاقی مجهز کند.

نمازی همچنین با تأکید بر اینکه رفتار، گفتار و برخورد پلیس باید در چارچوب نظام توحیدی باشد افزود: مجموعه سازمان نیروی انتظامی که وظیفه مبارزه با عناصر مفسد و برخورد با باندهای تبهکار را دارد ابتدا باید خود سالم و صالح باشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به این سخنان امام علی(ع) که شاخصه نیروهای مسلح باعث عزت دین و عامل، ضامن و مسئول اجرای امنیت در کشور است گفت: هیچ امتی بدون نیروهای مسلح نمی‌تواند دارای قدرت و استقلال باشد.

نمازی تصریح کرد: محافظت از امنیت مرزها بر عهده ارتش جمهوری اسلامی بوده و نقش حفاظت از امنیت داخلی در نظام اسلامی بر عهده نیروی انتظامی است.

وی تقویت قوای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیروی انتظامی را در گرو حمایت دولت و مجلس دانست و بیان داشت: مسئولان برای افزایش اقتدار نیروی انتظامی باید تلاش کنند تا کمبودهای نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی را برطرف کنند.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به اینکه امنیت در جامعه یکی از درخواست‌های به حق مردم از نیروی انتظامی است افزود: ایجاد امنیت در جامعه یکی از درخواست‌های مهم مردم و در عین حال یکی از وظایف نظام و حاکمیت است.

نمازی همچنین با بیان اینکه میزان درصد امنیت اجتماعی باید مورد قبول مردم باشد بیان داشت: برای رسیدن به درصد بالایی از امنیت در جامعه نیاز به بررسی و شناسایی معضلات اجتماعی و محلی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تعامل و همکاری مردم با نیروی انتظامی را یکی از مهمترین مؤلفه‌های ایجاد امنیت در جامعه دانست و گفت: نیروی انتظامی برای توسعه امنیت در جامعه به طور حتم باید از نیروی مردمی در محلات استفاده کند.

وی از نیروهای بسیج پایگاه‌ها در مساجد محلی به عنوان یکی از بازوان توانمند نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در محلات نام برد و عنوان کرد: نیروی انتظامی با ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای بسیج در پایگاه‌های مساجد می‌تواند امنیت هر یک از محله‌ها را به نیروهای مردمی محله واگذار کند.

امام جمعه کاشان استفاده از نیروهای آموزش‌دیده محلی برای ایجاد امنیت در محلات را یکی از مهمترین و کم هزینه‌ترین راهکارهای تأمین امنیت در محلات دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از پخش فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی در رسانه ملی گفت: رسانه ملی با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی برای نشان دادن اقتدار نیروی انتظامی در جامعه ناخواسته در حال آموزش سرقت، قتل و جنایات است.

نمازی متذکر شد: تعامل نیروی انتظامی با رسانه ملی می‌تواند نکات مهم آموزشی و مسائل امنیتی در جامعه را به مردم آموزش داده و با ارائه سوژه‌های صحیح امنیتی و آموزشی اقتدار نیروی انتظامی را به نمایش بگذارد.

در ابتدای این نشست منوچهر صفایی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان گزارشی از فعالیت‌های این نیرو درحوزه‌های مختلف را طی یک سال گذشته ارائه کرد.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول