اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد کرمان خبر داد

پرداخت 30 میلیون تومان تسهیلات طرح‌ خودکفایی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: در طرح‌های خودکفایی در سال جاری تا 30 میلیون تومان به خانواده‌های واجد شرایط زیرپوشش کمیته امداد وام پرداخت می‌شود.

پرداخت 30 میلیون تومان تسهیلات طرح‌ خودکفایی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد علیزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی جنوب کرمان در جیرفت اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی در بحث اشتغال حول سه محور کار می‌کند که شامل اجرای طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی است.

وی افزود: از برنامه کارانگیزی توقع نداریم افراد به استقلال مالی برسند، در واقع سرگرمی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کنیم که سقف این وام‌ها تا 2 میلیون تومان است، وام‌های توان‌افزایی تا 5 میلیون تومان است که همان مشاغل خانگی هستند و انتظار داریم اجرای طرح مقدمه‌ای برای طرح‌های خودکفایی باشد.

علیزاده تصریح کرد: در طرح‌های خودکفایی در سال جاری تا 30 میلیون تومان می‌توان تسهیلات به خانواده‌های واجد شرایط که تحت حمایت امداد هستند، وام پرداخت کنیم، 15 میلیون تومان از صندوق اشتغال کمیته امداد و 15 میلیون تومان هم از منابع بانکی قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد است.

وی با اشاره به اصل اشتغال در کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: رویکرد کمیته امداد در سال‌های اخیر به ویژه در سال جاری از حمایت محوری به اشتغال محوری رفته است، برنامه ما این است با ایجاد زیرساخت‌ها خانواده‌ها به استقلال مالی و توانمندی برسند و طی مدت زمانی مشخص از حمایت امداد بر اساس نیازی‌هایی که رفع می‌شود، خارج شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: ما در مرحله نخست بحث مستمری را قطع می‌کنیم، سایر امکانات فرهنگی، دانش‌آموزی و دانشجویی، مسکن و ساختمان بهداشت و درمان به قوت خود باقی است که به تناسب عدم نیاز از این حمایت‌ها هم جدا می‌شوند.

علیزاده ابراز داشت: جنوب کرمان از هر حیث منطقه بسیار مستعدی است ما باید تمام توانمان را برای رفع محرومیت بگذاریم، اعتقاد من این نیست که ما همیشه اعلام کنیم منطقه محروم، چون امکانات بالقوه و فراوانی در منطقه داریم که می‌توان زیرساخت را فراهم کرد و با ارائه تسهیلات از وضعیت محرومیت خارج شوند.

انتهای پیام/80002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول