اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام کردستان خبر داد

رشد 55 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه کمیته امداد در کردستان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از رشد 55 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه این نهاد مقدس در 6 ماهه اول امسال خبر داد.

رشد 55 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه کمیته امداد در کردستان

هیوا رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، از رشد 55 درصدی درآمد صندوق‌های صدقه کمیته امداد در استان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان مریوان بیشترین و شهرستان بانه کم‌ترین میزان جمع‌آوری صدقات را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر 70 صندوق صدقات بزرگ، متوسط و کوچک در منازل، ادارات، مغازه و مراکز تجاری سطح استان وجود دارد.

وی از وجود 8 صندوق دیجیتالی در استان خبر داد و گفت : درآمد حاصل از صندوق صدقات کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی شامل هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان، تهیه جهیزیه نوعروسان، بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویان، تامین کالاهای اساسی، ودیعه مسکن و وام کارگشایی و اشتغالزایی خانواده‌های بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: 28 نفر در زمینه جمع‌آوری مبالغ صدقه در استان فعالیت می‌کنند و به صورت ماهیانه صنادیق صدقه بزرگ و متوسط و دو ماه یک بار صنادیق کوچک را خالی می‌کنند.

به گفته رحیمی، کمیته امداد کردستان یکی از استان‌های پیشرو در بحث جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی از طریق مختلف مانند زکات، صدقات و غیره است و در سال گذشته با جمع‌آوری 21 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف جزو پنج استان برتر کشور در این حوزه بوده است.

وی از کمک های مردمی به عنوان امانت‌های مردم در دست کمیته امداد نام برد و گفت: تنها هدف امداد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

وی در پایان استقبال مردم استان از جشن عاطفه‌ها را نیز چشمگیر دانست و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن با نظارت امداد در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/79002/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول