اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان جشنواره تئاتر استان یزد

برگزیدگان جشنواره تئاتر یزد معرفی شدند / راهیابی 2 نمایش به مرحله منطقه‌ای

بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد و 2 نمایش در مرحله استانی انتخاب و به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه یافتند.

برگزیدگان جشنواره تئاتر یزد معرفی شدند / راهیابی 2 نمایش به مرحله منطقه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، هیئت داوران بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد را قاسم زارع، علیرضا گلستانی و بهزاد صدیقی تشکیل دادند و از میان 9 نمایش شرکت داده شده در این جشنواره هیئت داوران آرای خود را در بخش‌های طراحی بروشور، طراحی نور، طراحی لباس، گریم، بازیگری زن، بازیگری مرد، کارگردانی، نمایش‌نامه‌نویسی و ... اعلام کردند.

در این جشنواره هیئت داوران، مهدی صالح‌زاده را برای طراحی برشور نمایش «سوگ قجری» برگزیده اعلام کرد.

در بخش طراحی نور نیز جایزه این بخش به طور مشترک به محمدرضا دهقانی برای طراحی نور نمایش «مجلس قربانی دخترکی که معصوم نام داشت» و مسلم زارع بیدکی و حسین زارع برای طراحی نور نمایش «نقل زنان سنگی» اهدا شد.

در بخش طراحی گریم، هیئت داوران انتخابی نداشت و در بخش طراحی لباس ضمن تقدیر از الهام شهامتی برای طراحی لباس نمایش «قطار»، جایزه خود را در این بخش به راضیه دهقان برای طراحی لباس نمایش «نقل زنان سنگی» اهدا کرد.

همچنین در بخش طراحی صحنه، جایزه هیئت داوران به صورت مشترک به صادق نصیری برای طراحی صحنه نمایش «من دارم به تاهو فکر می کنم تو چی؟» و حسین نصیری برای طراحی صحنه نمایش «قطار» اهدا شد.

هیئت داوران بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد همچنین در بخش موسیقی ضمن تقدیر از سعید ابویی برای تنظیم موسیقی نمایش «نقل زنان سنگی»، جایزه خود را در این بخش به حسین افروز برای آهنگسازی نمایش «من دارم به تاهو فکر می‌کنم توچی؟» اهدا کرد.

اما در بخش انتخاب بازیگران برتر این جشنواره، هیئت داوران ضمن تقدیر از پریماه ابوالحسنی برای بازی در نمایش «مجلس قربانی دخترکی که معصوم نام داشت» و آزاده ابراهیمی‌فرد برای بازی در نمایش «قطار»، جایزه سوم بازیگری زن را به صورت مشترک به افسانه زمانیان بازیگر نمایش «زبان سردار قادسیه» و مریم نیک آئین بازیگر نمایش «من دارم به تاهو فکر می‌کنم توچی؟» اهدا کرد.

جایزه دوم این بخش نیز به صورت مشترک به زهرا حکیم‌پور بازیگر نمایش «من دارم به تاهو فکر می‌کنم توچی؟» و فرزانه ابراهیمی‌فرد بازیگر نمایش «قطار» اهدا شد و جایزه اول بازیگری زن نیز به صورت مشترک به مینا دهقان و فاطمه زارع بازیگران نمایش «نقل زنان سنگی» اهدا شد.

اما در بخش بازیگر مرد، هیئت داوران ضمن تقدیر از امیرحسین صفاپور بازیگر نمایش «ماه غریب» و مصطفی پور روستایی بازیگر نمایش «زبان سردار قادسیه»، رتبه سوم بازیگری مرد به محمد پارسایی‌خواه بازیگر نمایش «قطار» و محمدحسین مشک آبادیان بازیگر نمایش «مجلس قربانی دخترکی که معصوم نام داشت» اهدا کرد.

رتبه دوم بازیگری مرد نیز به صورت مشترک به سید هادی آقابزرگی بازیگر نمایش «من دارم به تاهو فکر می کنم توچی؟» و علی دهقان‌پور بازیگر نمایش «میم مثل موج» اهدا شد.

رتبه اول بازیگری مرد نیز به صورت مشترک به محمد کریم‌پور بازیگر نمایش «من دارم به تاهو فکر می کنم توچی؟» و مجتبی لاله زاری بازیگر نمایش «قطار» اهدا شد.

هیئت داوران بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نیز از سعید شهریار برای بازنویسی نمایش‌نامه «قطار» و بابک طباطبایی برای بازنویسی نمایش‌نامه «من دارم به تاهو فکر می کنم توچی؟» قدردانی کرد همچنین به منظور تشویق نویسندگان بومی، جایزه نمایش‌نامه‌نویسی به صورت مشترک و بدون اولویت به محمدجواد آقایی‌میبدی نویسنده نمایش‌نامه «مجلس قربانی دخترکی که معصوم بود» و آرش منصوری نویسنده نمایشنامه «میم مثل موج» و امیرحسین صفاپور نویسنده نمایش‌نامه «ماه غریب» اهدا شد.

اما در بخش کارگردانی این جشنواره، هیئت داوران، ضمن تقدیر از محمدجواد آقایی‌میبدی کارگردان نمایش «مجلس قربانی دخترکی که معصوم نام داشت» و حمید محس‌ناوی‌پور کارگردان نمایش «میم مثل موج»، جایزه سوم کارگردانی خود را به حمیدرضا شهامتی کارگردان نمایش «قطار» اهدا کرد.

رتبه دوم کارگردانی نیز به علی شکاری، کارگردان نمایش «نقل زنان سنگی» اهدا شد و رتبه اول کارگردانی نیز به محمد کریم‌پور کارگردان نمایش «من دارم به تاهو فکر می کنم توچی؟» اهدا شد.

اما در بخش نمایش‌های برگزیده، هیئت داوران، 2 نمایش «من دارم به تاهو فکر می‌کنم توچی؟» به کارگردانی محمد کریم‌پور و «نقل زنان سنگی» به کارگردانی علی شکاری را برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد اعلام کرد.

این 2 نمایش به مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر راه یافتند که این مرحله در واقع بخشی از جشنواره تئاتر فجر به شمار می‌رود.

گفتنی است، بیست و سومین جشنواره تئاتر استان یزد از هشتم تا دوازدهم مهرماه برگزار شد و 9 نمایش در طول این پنج روز در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، اردکان و تفت به روی صحنه رفت.

انتهای پیام/2464/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول