اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد

تئاتر رسانه‌ای تاثیرگذار در بیان مفاهیم بلند است

مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی استان قم گفت: باید از تئاتر به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار برای بیان مفاهیم بلند در قالب درام و ملودرام یاد کرد.

تئاتر رسانه‌ای تاثیرگذار در بیان مفاهیم بلند است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌‌طبا جمعه شب در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان قم برای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: انجمن هنرهای نمایش با وجود کمبود امکانات و کمبود بودجه با اعلام فراخوانی محبت‌آمیز، جوانان هنرمند را به شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

وی با اشاره به ظرفیت هنر تئاتر بیان داشت: تئاتر، هنری تاثیرگذار و پرظرفیت است که از آن می‌توان به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و موثر در مفاهیم بلند یاد کرد.

این مقام مسئول به مخاطبان این هنر اشاره و ابراز داشت: شاید از لحاظ آماری هنر تئاتر مخاطبان فراوانی نداشته باشد ولی از لحاظ کیفی دارای مخاطبان خاص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نقش تئاتر در بیان مفاهیم بلند را مورد توجه قرار داد و گفت: تئاتر مفاهیم بلند را در قالب درام و ملودرام و با زبانی رسا بیان می‌کند که شاید بزرگترین سخنوران نتوانند به این خوبی مفاهیم را انتقال دهند.

وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حامی در بخش حاکمیتی و پشتیبانی نام برد و گفت: فراهم کردن زمینه رشد برای هنر تئاتر در استان از وظایف این اداره کل به شمار می‌رود.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به ارائه کارهای کیفی از سوی هنرمندان تئاتر تصریح کرد: هنر تئاتر، هنری است که باید از روی میل و علاقه کار شود که نمونه بارز این مطلب را در آثار ارسالی و برگزیده جشنواره تئاتر استانی در قم شاهد بودیم.

وی با اشاره به بالا رفتن کیفیت و کمیت آثار ارسالی به جشنواره تئاتر در قم گفت: با توجه به اینکه سطح کیفی و کمی آثار ارسالی نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاتر بود، چراغ امیدی در عرصه تئاتر روشن شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امیدواریم با توجه به پشتوانه قوی محتوایی که در قم موجود است، این استان بتواند در عرصه نمایش جایگاه خود را بیش از پیش در عرصه ملی و بین‌المللی باز کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به اهداف مهم برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: شناسایی گروه‌های فعال، هنرمندان جوان و شاید کم سابقه ولی با استعداد از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی‌طبا خود به نارضایتی هنرمندان برای نبود جای مناسب برای تمرین اشاره و خاطرنشان کرد: قرار بود با تخصیص بودجه‌ای از سوی استانداری، تالار غدیر کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای تعمیر و با امکانات لازم تجهیز شود ولی با وجود تمام مکاتبات در برنامه‌ریزی‌های جدید نیز بودجه‌ای دیده نشد و ما امید داریم با بودجه‌ای که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهیم کرد بتوانیم این تالار را آماده کرده و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/78005/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول