اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان:

نگاه تفننی، آفت تئاتر است

محسن سلیمانی فارسانی یکی از داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان نگاه غیر علمی و غیر کارشناسی به مقوله تئاتر را آفت نمایش دانست و گفت: نگاه تفننی به نمایش نمی‌تواند باعث ارتقا و پویایی تئاتر هرمزگان شود.

نگاه تفننی، آفت تئاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان که از 10 ماه جاری آغاز شده است، طی روز جمعه با اجرای نمایش هیچ از میناب به کار خود پایان داد.

این جشنواره همانند سایر رویدادهای فرهنگی دیگر دارای بخش‌های جنبی متعددی از جمله کارگاه‌های نقد آثار به نمایش درآمده بود که در نوع خود بسیار مورد توجه واقع شد.

نقد و بررسی نمایش‌های اجرا شده در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان همه روزه طی برگزاری این جشنواره برپا شد.

این نشست‌ها با حضور میلاد نیک‌آبادی منتقد مرکز هنرهای نمایشی ایران و کارگردانان نمایش‌های اجرا شده برگزار شد.

در این نشست‌ها پس از پرداختن منتقد به نقاط ضعف و قوت اثر و توضیحات کارگردان، تماشاگران و حضار در جلسه به طرح پرسش‌هایی پیرامون نمایش می‌پرداختند.

نمایشنامه، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، نور و لباس و سایر موارد از جمله مواردی بود که در این جلسات مورد نقد و بررسی قرار می گرفت.

*نگاه تفننی، آفت تئاتر است

محسن سلیمانی فارسانی یکی از داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان و نماینده مرکز هنرهای نمایشی ایران در این جشنواره نیز در همین راستا گفت: ادبیات نمایشی نیازمند آسیب‌شناسی جدی است.

وی افزود: برخی از گروه‌های تئاتری برای جلب اقبال عمومی اجراهایی با مضامین نامناسب را به روی صحنه می‌برند.

این فعال هنری اضافه کرد: جنب و جوش و پویایی بین مخاطبان و هنرمندان هرمزگانی قابل ستایش است.

داور بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان یادآور شد: هنرمندان عرصه تئاتر استان هرمزگان به ویژه کارگردانان و نویسندگان با هوشمندی در قالب هنری والا باید ظاهر شوند.

سلیمانی فارسانی نگاه غیر علمی و غیر کارشناسی به مقوله تئاتر را آفت نمایش دانست و گفت: نگاه تفننی به نمایش نمی‌تواند باعث ارتقا و پویایی تئاتر هرمزگان شود.

وی اضافه کرد: رسالت هنر تجلی احساسات و تبلور هنر متعهد و والاست.

وی در پایان گفت: هدایت استعدادهای نوپا و حمایت و هدایت آنان سبب پویایی تئاتر این استان خواهدشد.

*مردم هرمزگان با تئاتر آشتی کرده‌اند

مهدی نیرومند دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان نیز استقبال مردم از جشنواره تئاتر هرمزگان را کم‌نظیر دانست و گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر هرمزگان شاهد تکمیل صندلی‌های سالن نمایش از همان روز اول بوده‌ایم که این مسئله در جشنواره تئاتر هرمزگان کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: این مسئله بیانگر این است که مردم هرمزگان با تئاتر آشتی کرده‌اند و تماشای تئاتر در سبد خانوار هرمزگانی‌ها قرار گرفته است.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان افزود: افزایش کیفیت برنامه‌های فرهنگی و هنری طی چند سال اخیر در هرمزگان موجب شده تا مردم این استان استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشته باشند.

نیرومند خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت مناسبی به لحاظ استقبال عمومی از برنامه‌های فرهنگی و هنری در هرمزگان ایجاد شده که باید توجه مداومی به آن صورت گیرد تا این ظرفیت خوب از دست نرود.

انتهای پیام/88001/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول