اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورشی کرمان:

هفته ملی کودک در پارک مادر کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر ماه سال جاری در محل پارک مادر کرمان برگزار می‌شود.

هفته ملی کودک در پارک مادر کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود گنجعلیخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر ماه سال جاری با برپایی 30 غرفه در محل پارک مادر کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: هر ساله به مناسبت روز جهانی کودک در 16 مهر ماه برنامه یک هفته با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد و دستاوردها و فعالیت‌های کانون در معرض دید دانش‌آموزان و والدین آنها قرار می‌گرفت تا با فعالیت‌های این مجموعه در زمینه‌های مختلف آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در سال 90 اقدام به برگزاری برنامه یک هفته با کانون در یکی از پارک‌های شهر کرمان کرد که این طرح مورد قبول کانون پرورشی قرار گرفت و به عنوان پایلوت شد تا کانون‌های پرورشی سراسر کشور برنامه خود را به مرکز شهر بیاورند.

گنجعلیخانی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دعوت از 16 نهاد اقدام به برگزاری هفته ملی کودک با شعار «زنده‌باد کودک، زنده‌باد زندگی» با هدف معطوف کردن جامعه به حقوق کودک می‌کند.

وی ابراز داشت: تقویت هماهنگی و همدلی بین سازمان‌های مؤثر و بخشهای فعال در حقوق کودک و افزایش توجه و ارتقا آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان و رشد و شکوفایی استعدادهای آنها از جمله اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.

دبیر هفته ملی کودک در استان کرمان همچنین افزایش توجه بزرگسالان به رشد و تماما همه‌جانبه کودکان و افزایش توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام را از دیگر اهداف برگزاری هفته ملی کودک برشمرد.

گنجعلیخانی خاطر نشان کرد: ایجاد فضای شورانگیز و به یاد ماندنی با حضور کودکان و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و انسانی همه سازمان‌ها و بخش‌های ذیربط از دیگر اهداف برگزاری هفته ملی کودک به شمار می‌آید.

وی گفت: برگزاری هفته ملی کودک با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود و هزینه‌ها کاهش و بازدهی افزایش می‌یابد.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: 15 مهر ماه با عنوان کودک، خانواده و مدرسه، 16 مهر ماه، کودک و بازی، 17 مهر ماه کودک، سلامت و ایمنی، 18 مهر ماه میراث فرهنگی، کودک و طبیعت، 19 مهر ماه کودک و رسانه، 20 کودک، کتاب و فضای مجازی و 21 مهر ماه کودک و نیایش نامگذاری شده است.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه استاندار رئیس و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها به عنوان دبیر هفته ملی کودک هستند، گفت: هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر ماه از ساعت هشت صبح تا 13 برای دانش‌آموزان مدارس و از ساعت 16 تا 20 برای عموم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: 30 غرفه در نمایشگاه هفته ملی کودک در کرمان دایر می‌شود و کارگاه‌های این نمایشگاه شامل نقاشی، سفالگری، قصه‌گویی، نمایش خلاق، قرآنی، ادبی و کاردستی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از برپایی غرفه فروش محصولات کانون، کتاب و اسباب‌بازی و رادیو جشنواره در نمایشگاه هفته ملی کودک در کرمان خبر داد.

گنجعلیخانی ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تعدادی از فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در سینمای پارک مادر به نمایش می‌گذارد و حدود 4 هزار سی‌دی را به عنوان جایزه به کودکان و نوجوانان اهدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک در تمام شهرستان‌های تابعه استان کرمان هم اجرا می‌شود، گفت: کارگروه کودک و نوجوان در استانداری‌های سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

این مسئول با قدردانی از حمایت‌های معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، شهرداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برای برگزاری هفته ملی کودک بیان داشت: بعضی از دستگاه‌های ذیربط حتی در نشست‌های برنامه‌ریزی این هفته حاضر نشدند.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه 50 نفر از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان فعالیت می‌کنند، افزود: 22 هزار نفر در شهر کرمان و 46 هزار نفر در استان کرمان طی سال 90 از برنامه یک هفته با کانون پرورشی بازدید کردند.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول