اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد

برگزاری هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» در نیمه دوم مهر جاری در این استان خبر داد.

برگزاری هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی»

نقی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و هفته ملی کودک، اظهار کرد: دوران کودکی مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی انسان است و تمام دوران زندگی انسان از ثمره چگونگی تربیتش در این سنین نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جوامع آرمانی مسیر پیشرفت خود را در راستای پیشرفت آموزش و پرورش کودکان خود می‌داند، افزود: در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان باید به ارزش‌ها و باورهای اسلامی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی توجه شود.

این مسئول گفت: در هفته ملی کودک باید با همت جمعی از دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و خدمتگزاری به کودکان و سرمایه‌های کشور تلاش کنیم.

وی به برگزاری برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته هفته ملی کودک و برگزاری همزمانی با جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در گیلان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، نواختن زنگ روز جهانی کودک در تمام مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در روز 15 مهر را آغاز برنامه‌های هفته کودک عنوان کرد.

وی، برگزاری جشنواره روز جهانی کودک، جشنواره قصه‌گویی کودک و نوجوان، اهدای کتاب به کودکان نیازمند، برپایی نشست‌های تخصصی با موضوع‌های مختلف و مرتبط با کودکان، را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

علیزاده افزود: در هفته کودک کلاس‌های آموزشی ویژه کودکان و والدین، توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی بین کودکان، راه‌اندازی کاروان شادی ویژه کودکان مناطق محروم و دورافتاده انجام می‌شود.

وی، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان‌های کودکان، برپایی جشن در مهدهای کودک و برگزاری گفتمان‌های مدرسه‌ای و مسجدی ویژه خانواده‌ها را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، حضور کودکان با اساتید و اجرای ویژه برنامه کودک در صدا و سیما را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی، خاطرنشان کرد: آموزش فرهنگ ترافیک و بازدید کودکان از شهرک ترافیک، برگزاری همایش و توزیع بسته‌های آموزشی ایمنی، بازدید رایگان از موزه‌های مختلف استان و برگزاری کارگاه آموزش فرهنگ زیست محیطی برای کودکان از دیگر ویژه برنامه‌های کمیته هفته ملی کودک در گیلان است.

علیزاده با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه‌ها از 15 تا 21 مهر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، هفته ملی کودک در روزهای مذکور با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/84002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول