اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

طبیعت حکومت آمریکا سلطه‌گرى است

امام جمعه نیکشهر گفت: مذاکره با آمریکاى سلطه‌گر که با اصل نظام اسلامى دشمن است، برطرف‏ کننده هیچ مشکلى نیست و توقعاتش را بیشتر مى‏کند، طبیعت حکومت آمریکا، سلطه‌‏گرى است.

طبیعت حکومت آمریکا سلطه‌گرى است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا (س) نیکشهر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: حفظ امنیت اسلامى در جامعه، اساسى‌‏ترین کار نیروى انتظامى است.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: اگر ما بخواهیم ضروریات زندگى بشر را در فصول عمده خلاصه کنیم و مثلا به دو فصل، سه ‏فصل و حداکثر به چهار فصل برسد، یک فصل از این چند فصل، فصل امنیت است.

خطیب نماز جمعه نیکشهر ادامه داد: بدون امنیت، نه‏ خوراک لذتى مى‏بخشد، نه خانواده انسى ایجاد مى‏کند و نه شغل و درآمد، فایده‏اى مى‏دهد، امنیت‏ که نباشد، هیچ چیز نیست.

وی بیان داشت: روز نیروى انتظامى، روز توجه مردم به زحمات و تلاش‌هاى نیروى انتظامى است، امروز نیروى انتظامى باید مظهر سه چیز مهم باشد؛ نخست، دیانت و آنچه ناشى از دیانت است، مثل‏عفت و اخلاق نیک و اخلاق اسلامى. دوم، اقتدار است، نیروى انتظامى باید قدرتمند باشد.

لطفیان‌سرگزی افزود: در سرتاسر کشور یک نیروى انتظامى است و بارهاى سنگینى را بر دوش دارد، به همین خاطر باید قدرت را با عوامل مادى و معنوى آن، در خود حفظ کند، سوم، هوشیارى و هوشمندى است، خاصیت نیروى نظامى و انتظامى، همین هوشیارى و هوشمندى است، فریب‏ نخوردن و همه جا حضور داشتن. نیروهاى انتظامى باید این سه خصوصیت ایمان و اقتدار و هوشیارى را به طور روزافزون در خود به وجود بیاورند و هر چه هست، بیشتر کنند.

امام جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: رعایت قانون و رعایت اخلاق در اجراى قانون از جمله وظایف نیروی انتظامی است، البته در اجراى قانون، دوگونه مى‏شود عمل کرد؛ یکى با بداخلاقى‏و کج‏خلقى و عبوس بودن و تکبر و نخوت و امثال اینها، یکى هم با خوش ‏اخلاقى و مهربانى، اما با قاطعیت. این نوع دوم باید معمول باشد؛ اعمال قاطعیت، به اضافه اخلاق خوب.

وی با اشاره به تماس تلفنى اخیر دکتر روحانى با رئیس جمهور آمریکا در باب حل مسائل هسته‏اى و پاسخ دشمنانه دولت آمریکا در کمتر از یک روز بعد گفت: دکتر روحانى اهدافی را از قبیل نشان‏دادن منطقى ‏بودن نظام جمهورى اسلامى ایران و بر حق بودن مواضع کشور، نشان‏دادن باطل‏ بودن ادعاهاى دشمن در مسأله هسته‌اى و صلح‏ طلبانه‏ بودن کامل برنامه هسته‎‏اى کشور، کاهش از میزان فشار تحریم‌‏ها و فشارهاى بین‏المللى دیگر، برطرف‏کردن قطعنامه‏‌هاى بین‌المللى ظالمانه‏اى که علیه کشور تصویب شده، کسب منافع مادى و زمینه‏ سازى براى حرکت جهش‌‏گونه کشور در عرصه اقتصادى، مد نظر داشت.

لطفیان‌سرگزی تاکید کرد: مذاکره با آمریکاى سلطه‎گر بى‏منطقى که با اصل نظام اسلامى دشمن است، برطرف‏کننده هیچ مشکلى نیست و توقعاتش را بیشتر مى‏کند، طبیعت حکومت آمریکا، سلطه‎‏گرى است، لذا رابطه با آمریکا، یعنى تحمل زورگویى، اما طبیعت نظام اسلامى و ملت ایران از زورگویى متنفر است و این امر را قبول نمى‏کند.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول