اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

آمریکا تابع رژیم صهیونیستی است

امام جمعه تبریز گفت: تناقض‌گویی همیشه در برخورد آمریکایی‌ها وجود داشته و نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و اوباما هم تابع کنگره که اکثریت آن صهیونیست‌ها یا طرفدار آن هستند، است.

آمریکا تابع رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به هفته نیروی انتظامی، حفظ امنیت اسلامی در محیط جامعه را اساسی‌ترین کار این نیرو دانست و اظهار کرد: نعمت امنیت از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است که در پرتو آن آرامش ایجاد می‌شود که این وظیفه خطیر اکنون بر عهده نیروی انتظامی است.

وی خواستار برخورد و مبارزه با منکرات و ناهنجاری‌های گوناگون و بدحجابی شد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: نیروی انتظامی از جمله نهادهای مهم و اثرگذار در جامعه است چرا که بحث امنیت در جامعه اسلامی به عنوان زیرساخت‌های توسعه مد نظر قرار داده شده است.

* ترویج ازدواج آسان و به دور از تجملات

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی همچنین به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: بهترین الگوی ازدواج آسان پیوند این دو بزرگوار است و امروز جوانان باید برای حل مشکلات سر راه ازدواج توقعات خود را کم کرده و به مسائل حاشیه‌ای ازدواج نپردازند.

وی اظهار امیدواری کرد، ازدواج جوانان به هنگام، آسان و دور از تجملات و پایدار باشد.

*تورم و گرانی خانواده‌ها را در مضیقه قرار داده است

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه تورم و گرانی خانواده‌ها را در مضیقه قرار داده است، اظهار کرد: دولت در رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم و مسائل اقتصادی توجه خاص داشته باشد و اقدامات عملی برای مهار تورم و گرانی داشته باشد.

وی افزود: دولت جدید قرار بود حل مشکلات اقتصادی و تامین معاش مردم طبق رهنمودهای رهبری در اولویت برنامه‌هایشان باشد که امیدواریم هر چه زودتر این اقدامات انجام شود.

آمریکا عاجز در حل مشکلات داخلی

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اختلاف بین دو حزب رقیب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در روزهای اخیر که به اوج خود رسیده است، افزود: اختلاف بر سر بودجه دولت با مخالفت حزب مقابل یعنی جمهوری‌خواه که اکثریت کنگره را در دست دارند قرار گرفته و موجب تعطیلی دولت شده است.

وی تصریح کرد: جای تعجب است مقامات آمریکا که در کشورشان این اوضاع را دارند و از حل مشکلات داخلی‌شان عاجز هستند چطور می‌‌خواهند در مقدرات کشورهای دیگر دخالت کنند.

خطیب جمعه تبریز همچنین به سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل و مذاکره تلفنی روحانی با اوباما اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در سازمان ملل تا حدی انعطاف نشان داده و خواستار حل مشکلات انرژی هسته‌ای با بحث و مذاکره شد، اما بعد در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی حرف از گزینه نظامی روی میز سخن گفت.

نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد

وی ادامه داد: تناقض‌گویی همیشه در برخورد آمریکایی‌ها وجود داشته و نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و اوباما هم تابع کنگره که اکثریت آن صهیونیست‌ها یا طرفدار آن هستند، است.

فناوری صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران‌ بوده و قابل گفت‌وگو نیست

آیت الله شبستری تاکید کرد: ملت ایران همیشه بر این نکته تاکید دارد که اصل فناوری صلح آمیز هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم حق مسلم ایران‌ بوده و قابل گفت‌وگو نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت ناپذیری شده است، گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب نشینی نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مردم خواست نوعدوستی و اعتقادات قلبی خود را در تجلیگاه واقعی انسانیت جشن عاطفه‌ها به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/60002/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول