اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

رفتار بد سیاسی آمریکا و ادبیات مستکبرانه رئیس‌جمهور آمریکا قابل پیش‌بینی بود

امام جمعه ایلام گفت: رفتار بد و زشت سیاسی رژیم آمریکا و ادبیات مستکبرانه رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور قابل پیش‌بینی و دور از انتظار هم نبود.

رفتار بد سیاسی آمریکا و ادبیات مستکبرانه رئیس‌جمهور آمریکا قابل پیش‌بینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام آیت‌الله محمد‌نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: رویکرد قهر‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکای جهانخوار و خصومت تاریخی آنها با ملت ایران حاکی از این واقعیت است که رژیم آمریکا ناکامی و شکست خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و امنیتی را معلول انقلاب اسلامی و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی ملت ایران و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری می‌داند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان با ادبیات بسیار زشت و تکرار حرف‌های بی‌اساس ماهیت جنگ‌طلبی خود را بار دیگر نشان داد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر مسئولان به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور، توصیه‌های امام را در سیاست خارجی به ویژه رابطه با آمریکا مرور می‌کردند چنین وضعی پیش نمی‌آمد بنابراین به بخشی از بیانات امام در این رابطه می‌پردازم.

لطفی تصریح کرد: امام راحل در این باره می‌فرمایند اساسا ما علاقه و نیازی برای رابطه با آمریکا نداریم و این آمریکایی‌ها هستند که به چنین رابطه‌ای نیازمند و محتاجند، ما رابطه با آمریکا را نمی‌خواهیم، رابطه ما با آمریکا رابطه یک مظلوم با یک ظالم است، رابطه یک غارت‌شده با یک غارت‌گر است، آنها میل دارند که با ما رابطه داشته باشند، آنها می‌خواهند که بازار داشته باشند، آنها ‌طمع دارند که نفت ما را بخرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش باز هم به بیانات امام راحل درباره ارتباط با آمریکا گفت: امام فرمودند تا آمریکا آدم نشود و از دخالت در کشورهای اسلامی به ویژه لبنان دست بر ندارد برقراری رابطه با آمریکا امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در همین مذاکره محدود هم فقدان صداقتشان را نشان دادند و با کمال بی‌شرمی اعلام کردند اگر ایران تک تک مواردی که ما می‌خواهیم انجام بدهد تحریم برداشته می‌شود. نگرانی‌های زیادی داریم باید این نگرانی‌ها برطرف شود (بستن سایت فردو، توقف 20 درصدی غنی‌سازی اورانیوم).

امام جمعه ایلام بیان کرد: لذا نباید به لبخند‌های سران رژیم آمریکا خوش‌بین بود آمریکا برای پیشبرد اهداف استعماری و توفق‌طلبی در خاورمیانه به شدت نیازمند برقراری رابطه با ایران است لذا نرمش قهرمانانه درست تبیین نشد. البته بیانات رئیس‌جمهور محترم در تبیین جایگاه قدرتمند ایران در مجمع سازمان ملل تحسین برانگیز بود.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 13 مهر روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در نگاه مردم باید قوی، مقتدر، سالم و امین باشد و در برخورد با ناهنجاری‌ها محکم و سریع عمل کند. مهمترین ویژگی نیروی انتظامی در کشور ما مردمی بودن و اهل تفاهم و تعامل با مردم است.

انتهای پیام/2246/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول