اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

آمریکا سرنوشت خود را با رژیم صهیونیستی گره نزند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دولت آمریکا و کشورهای غرب سرنوشت خودشان را از رژیم صهیونیستی جدا کنند و صداقت در عمل و رفتار داشته باشند.

آمریکا سرنوشت خود را با رژیم صهیونیستی گره نزند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت سی‌ام ذی‌القعده سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) در سخنانی اظهار داشت: در یک ارزیابی کلی سفر و سخنرانی و نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی عزت‌مندانه و با ادبیات جدیدی همراه بود که برای جمهوری اسلامی دستاوردهایی را رقم زد.

وی افزود: گرچه در مورد مرحله پایانی سفر رئیس جمهور کشورمان در جواب به تماس رئیس جمهور آمریکا دل‌نگرانی‌هایی به وجود آورد و یک مقدار زودهنگام بود اما جواب تماس وی یک کار اخلاقی به‌شمار می‌رود.

امام جمعه کازرون گفت: دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران با آمریکا مرتفع بوده و برای کم شدن این بی‌اعتمادی، مقامات آمریکایی باید اقدامات عملی از خود نشان دهند.

خرسند، نفی استثمار و سلطه‌پذیری، تحقیر ملت‌ها، وابستگی سیاسی، دخالت در امور کشورها و نیز اثبات هویت ملی، ایرانی، ارزش‌های اسلامی، دفاع از مظلومان جهان، تلاش برای فتح قله‌های علمی و خودباوری و اتکا به نفس، استقلال و آزادی را از جمله دلایل دشمنی و آشتی‌ناپذیر دنیای استکبار به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی برشمرد.

وی تصریح کرد: اگر دنیای استکبار به ویژه آمریکا و اسرائیل معنای فتوای مقام معظم رهبری در تحریم سلاح هسته‌ای را می‌فهمیدند، مسئله هسته‌ای حل‌شدنی بود.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: ایران بنا به فتوای مقام معظم رهبری به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و هیچ‌گاه نخواهد بود بلکه در این امر به دنبال دانش هسته‌ای است و ذره‌ای نیز از آن کوتاه نخواهد آمد.

خرسند اذعان داشت: جمهوری اسلامی چند سال است که با غربی‌ها در مذاکره بوده و تازگی ندارد اما مذاکره جدید با استراتژی نرمش قهرمانانه همراه شده که در این راستا آمریکایی‌ها باید از رفتار دوگانه پرهیز کنند.

وی ابراز داشت: آمریکایی که به قول خود کدخدایی دنیا را دارد، امروزه ذلیلانه در مقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کرنش کرده و با ترس حرف خود را پس می‌گیرد که جای سئوال است.

امام جمعه کازرون از مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی خواست که سرنوشت خودشان را با رژیم صهیونیستی گره نزنند و با طناب پوسیده این رژیم به چاه نروند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود با گرامی‌داشت سالروز ازدواج یگانه دخت پیامبر بزرگوار اسلام با امام اول شیعیان حضرت علی‌بن ابیطالب (ع) تصریح کرد: در ازدواج این دو شخصیت گران‌بها درس‌های فراوانی نهفته که امروزه باید در جامعه ترویج پیدا کند.

وی گفت: ازدواج از سنت رسول‌الله و شروط تکمیل دین به شمار می‌رود بنابراین جامعه باید در تسهیل این امر مقدس قدم بگذارد و تشریفات و مهریه‌های سنگین را از چهره آن بزدایند.

امام جمعه کازرون از برخی ولخرجی‌ها، اسراف‌کاری‌ها، تشریفات بی‌حد و اندازه و مهریه‌های سنگین در مراسم عروسی‌ها انتقاد کرد و ابراز داشت: همین امر باعث شده که با کاهش ازدواج و رشد آمار طلاق در سال‌های اخیر روبه‌رو باشیم.

انتهای پیام/2448/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول