اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راین:

زوایای تماس تلفنی با اوباما هنوز مبهم است

امام جمعه راین گفت: یکی از جنبه‌های این سفر به ویژه در مورد تماس تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا، عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی بود.

زوایای تماس تلفنی با اوباما هنوز مبهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک‌ ‌اظهار داشت: مواضع بسیار خوبی در سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل گرفته شد که نشان دهنده روحیه خوب و صلابت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه تحلیل‌های فراوانی در مورد این سفر به ویژه ‌تماس تلفنی با اوباما‌ مطرح شده و ما نمی‌خواهیم با افراط و یا تفریط با موضوع برخورد کنیم، بیان داشت: افراط آن است که بگوییم با یک تماس تلفنی همه چیز بر باد رفته است.

اسماعیل‌پور افزود: اگر هم چشم خود را بر هم گذاشته و علامت سئوال‌هایی که در مورد این تماس تلفنی در اذهان است را نادیده بگیریم‌، تفریط کرده‌ایم، زیرا این اقدام ابهاماتی در اذهان به وجود آورده است.

امام جمعه راین با بیان اینکه ملت ایران طی سال‌های پس از انقلاب در وسط میدان سیاست بوده و ملتی سیاستمدار است که کوچک و بزرگ آن برای همه اتفاقات اقتصادی، سیاسی و ... تحلیل دارد، گفت: یکی از جنبه‌های این سفر به ویژه در مورد تماس تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا، عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی بود.

وی با بیان اینکه همه جوانب ریز و درشت این مسئله به جهت اهمیت آن باید برای مردم بیان شود، تصریح کرد: اما معاونان وزیر امور خارجه کشورمان این مسئله را به سمت دیگری بردند که پاسخگوی سئوالات مردم نیست.

اسماعیل‌پور با اشاره به سخن معاون وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه چه کسی در تماس تلفنی پیشقدم شده، مسئله‌ای حاشیه‌ای است، ابراز داشت: چطور این مسئله حاشیه‌ای است، طرف 30 سال است که با این ملت دشمنی دارد و هنوز از آخرین شهادت دانشمند هسته‌ای ما توسط همین دشمن غداره‌بند دو سال نگذشته است پس چطور این مسئله اهمیت ندارد و اگر اهمیت ندارد پس چرا دشمن از همین مسئله سوء‌استفاده کرده است.

وی گفت: نکته دوم این است که رئیس جمهور نخست اعلام کرد که این یک اقدام غیر‌مترقبه بوده و درست در حالی که وی قصد ترک هتل به سمت فرودگاه را داشته رخ داده است، اگر چنین است وی باید راجع به آن صبر و فکر کرده و نباید به آن اقدام می‌کرد.

اسماعیل‌پور افزود: اما چنانچه اینگونه نبوده و برنامه‌ریزی شده بوده است و تیم‌های مذاکره کننده طرفین به این نتیجه رسیدند، پس چرا برای مردم شفاف‌سازی نمی‌کنند.

وی با ذکر اینکه به هر حال این موضوع هنوز ابهامات زیادی دارد، ابراز داشت: مسئله‌ای که بسیار دردناک تمام شد، اینکه آقای آشنا راجع به اوباما گفته «اوباما باید درک شود، زیرا وی تحت فشار صهیونیست‌هاست» آیا این حرف حساب است با دشمن باید اینگونه برخورد کرد و سیستم مذاکرات سیاسی با آن درجه از اهمیت باید اینگونه باشد.

امام جمعه راین با اشاره به اینکه اگر در این مسئله با ملت شفاف نباشند، دشمن از همین عدم شفافیت سوء‌استفاده می‌کند، گفت: دشمن ما غدار، مستکبر و فریبکار است که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند و امتحان خود را در کشورهای منطقه پس داده است.

وی با یادآوری فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه هرگاه مذاکره با آمریکا به نفع ملت ایران، تأمین کننده منافع ملی، جبران کننده خسارات وارده به ملت و ... باشد نخستین کسی که برای این امر اعلام آمادگی کند، شخص ایشان است، افزود: ما بی‌تعارف تابع نظرات رهبری و منتظر تحلیل معظم‌له هستیم و هر چه که باشد تمام و کمال می‌پذیریم.

اسماعیل‌پور با اشاره به استقبال عده‌ای از افراد از رئیس جمهور در فرودگاه که از وی تشکر کردند، اذعان داشت: شعار این افراد این نبود که «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» بلکه از لحن آنها مشخص بود که چه می‌خواهند و دنبال چه هستند.

وی با تصریح به اینکه ملت ایران خواهان سربلندی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این خواسته همه مردم تأمین شود و مسئولان در راستای رضای خداوند و حضرت ولی‌عصر (عج) قدم بردارند.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول