اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل مصداق نرمش قهرمانانه بود

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این نوع سخنان، نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری را به خوبی نشان داد.

سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل مصداق نرمش قهرمانانه بود

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مشهد گفت: امروز در دنیا مهمترین موضوع حضور رئیس جمهور ایران در نیویورک است.

امام جمعه مشهد افزود: امروزه به جایی رسیده‌ایم که برخوردهای ایران در مجامع بین‌المللی به خبر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شده است که مرهون انقلاب اسلامی و عنایت ائمه(ع) است، لذا باید سیاستگذرای‌ها ما بر مبنای قرآن و حدیث باشد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در موقعیتی که کشور ما دارد سه آیه از قرآن، سه راهبرد اساسی را به ما نشان می‌دهد، یادآور شد: آیه اول آیه 120 سوره بقره است که این آیه در بیان رهبری با عنوان نرمش قهرمانانه تجلی یافته است.

به گفته وی، نرمش قهرمانانه باید با فهم و درک صحیح از موقعیت دشمن باشد، دشمن یک درنده است و موقعیتش نیز موقعیت شکست است.

وی یادآور شد: همچنین آیه 102 سوره نساء، که حق‌خواهی ملت ایران در مسئله انرژی هسته‌ای است، اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم، آن‌ها همه چیز را از بین می‌برند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: آیه سوم آیه 22 سوره ملک است که مقام معظم رهبری از این آیه به خردگرایی تعبیر کردند.

علم‌الهدی تصریح کرد: تحریم هستیم، گرانی و مشکلات اقتصادی داریم، اما باید به این موضوع دقت کرد کسانی که قرار است کشور را اداره کنند صرفا قرار است این دست مشکلات را حل کنند یا قرار است به آینده کشور هم نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه 30 سال است مردم ایستاده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، تصریح کرد: اینکه بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم اما آینده را از دست بدهیم غلط است.

امام جمعه مشهد افزود: یک سری انسان‌ها در سایت‌های خود می‌نویسند که بنده از آیات قرآن برداشت شخصی می‌کنم، آیه‌ای که من آن را تبیین کردم تفسیر راهبردی قرآن بود. هر بی‌دینی در هر روزنامه‌ای هرآنچه می‌خواهد را می‌نویسد و بعد می‌گوید آزادی بیان است، بعد یک عالم دینی نمی‌تواند یک آیه قرآن را بخواند و به او تهمت بزنند که نظر شخصی‌اش را بیان کرده است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما به دولت مطمئن هستیم و تا به حال در راس کشور خائن نداشته‌ایم، افزود: تنها بنی‌صدر بود که مردم او را کنار گذاشتند؛ رئیس جمهور و دولت نیز خدمتگذار هستند و با تدبیر می‌خواهند خدمت کنند.

به گفته وی انصافا با حرف‌هایی که رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل زد، نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری را به خوبی نشان داد و امیدواریم مسائل به همین شکل پیش رود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: راهبرد قرآن را نباید فراموش نکنیم، این دولت دو مسئولیت حفظ عزت اسلام و در نظر داشتن مصلحت مسلمین را دارد اما نباید عزت اسلام را فدای مصلحت مسلمین کنیم.

علم الهدی با اشاره به روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) اظهار کرد: ماه ذی‌القعده ماه زیارتی امام رضا(ع) است و بین ائمه معصومین این مناسبت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در معارف اهل بیت(ع) پیش‌بینی ‌شده که مشهد با وجود مضجع این امام به قبةالسلام تبدیل شود و ائمه تلاش کرده‌اند با تشویق شیعیان به زیارت این امام، مشهد مرکز تجمع شیعیان و مسلمانان ناب شود.

انتهای پیام/2202/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول