اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کاشمر:

سخنان رئیس‌جمهوری ایران در سازمان ملل از جنس انقلاب بود

خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه انقلاب و ملت ایران یک پیام جدید و حرف نو برای دنیا دارد، گفت: سخنان ریاست جمهوری ایران در سازمان ملل از جنس انقلاب بود.

سخنان رئیس‌جمهوری ایران در سازمان ملل از جنس انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدقاسم یعقوبی ظهر امروز در مصلی نماز جمعه این شهر با تأکید بر اینکه سیاست خارجی ایران مورد توجه افکار عمومی در دنیا قرار گرفته، افزود: اگر قرار است راه دینداری و تقوا را در روشنایی طی کنیم شناخت دقیق از مسائل روز برای مؤمنین و مسلمانان امری لازم و ضروری است تا بتوانند تکالیف دینی، اجتماعی و سیاسی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به آیات قرآنی در رابطه با بیگانگان یادآور شد: در آیاتی از قرآن آمده که مؤمن و مسلمان نباید در برابر تجاوز ظالم و کسانی که به شهرها و خانه‌های مظلومان حمله می‌کنند سکوت کرد بنابراین نباید در برابر گروهی که اهل جنگ، حمله و تهدید هستند ساکت ماند بلکه باید در برابر آنها محکم و قهرمانانه ایستاد.

امام جمعه کاشمر با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، خاطر نشان کرد: آمریکا نه دیروز در جنگ، نه در تحریم‌های اقتصادی و نه امروز در عرصه دیپلماسی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد چرا که ایران اسلامی دارای دیپلمات‌های هوشیار و قدرتمند است که با شجاعت و قدرت پای میز مذاکره می‌نشینند.

وی با تأکید بر اینکه این آمریکا است که باید در پای میز مذاکره پاسخگوی جنایت‌ها و تصمیم‌های غلطی باشد که راجع به ملت ایران گرفته است، تصریح کرد: اگر چه صحبت‌های غربی‌ها و رئیس‌جمهور آمریکا امیدهایی برای حل معضلات و مشکلات دیپلماسی و سیاست خارجی بود اما باید توجه داشت تا مسئله اسرائیل حل نشود این دیپلماسی‌ها سطحی و حاشیه‌ای است چرا که منبع همه فتنه‌ها در منطقه اسرائیل است و تا زمانی که اسرائیل مورد حمایت آمریکا باشد رابطه اصلی و واقعی اتفاق نخواهد افتاد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به سخنرانی اخیر و موضع‌گیری اوباما در رابطه با اسرائیل یادآور شد: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده در رابطه با امنیت اسرائیل با هیچکس و در هیچ سطحی سازش نخواهیم کرد و این موضع‌گیری نشان می‌دهد که اسرائیل یک سفره پرنعمتی برای استکبار است که این طور مورد حمایت رئیس‌جمهور آمریکا است.

وی معرفی چهره انقلاب و اسلام در گفتمان ریاست جمهوری تلاش برای اصلاح نگاه‌های بین‌المللی به ایران و اسلام، مذاکرات گروه  1+5 در خصوص تحریم‌ها و اعلام مواضع منطقی عادلانه و مردمی در مسائل سیاست منطقه را در راستای توجه همه نگاه‌ها به ایران به عنوان یک کشور موفق و پیشرو در عرصه بین‌المللی دانست و ابراز داشت: پیام مهم ملت ایران دعوت جهان برای ائتلاف صلح جهانی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن تأکید شده است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول