اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تئاتر استان زنجان الگوهای خوبی دارد

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: خوشبختانه استان زنجان در زمینه تئاتر الگوهای خوبی دارد.

تئاتر استان زنجان الگوهای خوبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم قاسمی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان اظهار کرد: شهدا هنرمندانی بودند که با هنر شهادت خود جامعه ایران اسلامی را بیمه کردند.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان پیشکسوت در این جشنواره مایه افتخار است، افزود: باید از تجربیات این هنرمندان به خوبی استفاده شود.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت الگوگیری از پیشکسوتان در همه عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه استان زنجان در زمینه تئاتر نیز از این نظر الگوهای خوبی دارد.

وی با بیان اینکه انگیزه حضور پیشکسوتان موجب شده تا این جشنواره به نحو مطلوبی برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید وجود این افراد را ارج نهاد.

ابراهیمی با اشاره به مزایای برگزاری جشنواره تئاتر خاطرنشان کرد: حضور پیشکسوتان و ایجاد تعاملات لازم بین هنرمندان از ویژگی‌های این جشنواره است.

وی رقابتی بودن را از دیگر مزایای جشنواره اعلام کرد و گفت: جشنواره زمینه مناسبی برای رقابت هنرمندان رشته تئاتر فراهم کرده است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به منصه ظهور رسیدن خلاقیت هنرمندان را از دیگر مزایای این جشنواره دانست و گفت: هنرمندان با حضور در جشنواره با خلاقیت‌های جدید آشنا شده و این امر به بروز خلاقیت‌های جدید در آنها می‌انجامد.

وی با بیان اینکه چنین جشنواره‌هایی دوره‌های آموزشی مطلوبی برای هنرمندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: همه دست‌اندرکاران شرکت‌کننده در این جشنواره با تعاملات سازنده دوره آموزشی لازم را سپری می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به ارزیابی آثار جشنواره خاطرنشان کرد: ارزیابی آثار رسیده به جشنواره و اجرای نمایش‌ها در فضایی بسیار نزدیک به جشنواره‌های منطقه‌ای و فجر گام موثری برای هنرمندان زنجان برای ارزیابی عملکرد خود است.

وی نقد آثار را از دیگر برکات جشنواره‌ها دانست و گفت: هنرمندان با شنیدن نقد آثار خود با نقاط قوت و ضعف هنر خود بیشتر آشنا می‌شوند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آموزش را خلأ موجود در تئاتر عنوان کرد و گفت: باید برای تربیت نیروهای تاثیرگذار در این حوزه به آموزش بیشتر تاکید شود.

وی بر ضرورت گسترش دوره‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: با استفاده از چنین روشی تئاتر رو به پیشرفت می‌رود.

ابراهیمی با اشاره به داوری آثار گفت: استان زنجان موفقیت‌های مطلوبی در حوزه تئاتر دارد. هنرمندان تئاتر استان زنجان قابلیت‌های خوبی دارند که این قابلیت با توجه بیشتر ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/73003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول