اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسافرآستانه:

حال تئاتر ایران خوب است

داور جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان گفت: حال تئاتر ایران خوب است و این مسئله به دلیل وجود هنرمندان عاشق در این عرصه است که هیچ‌گاه انگیزه خود را از دست نمی‌دهند.

حال تئاتر ایران خوب است

حسین مسافرآستانه در حاشیه هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص ارزیابی کیفی نمایش‌های اجرا شده در جشنواره با بیان اینکه هنوز برای این کار زود است گفت: مهم‌تر از کیفیت آثار، نحوه برگزاری جشنواره هشتم است.

وی با بیان اینکه نفس برگزاری جشنواره اهمیت بسیاری دارد اظهار کرد: مریوان به عنوان یک شهر فرهنگی در تمام نقاط جای خود را باز کرده است و حتی در بسیاری از کشورهای جهان مریوان را با نام جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی می‌شناسند.

داور هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با تأکید بر اینکه حفظ میزبانی این جشنواره برای شهر مریوان یک ضرورت است تصریح کرد: مسئولان باید با دغدغه مناسب در راستای پیگیری این جشنواره حرکت کنند.

مسافرآستانه خطری که ممکن است برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی را با تهدید مواجه کند گرفتار شدن جشنواره در دام روزمرگی‌های معمول عنوان کرد و افزود: امیدوارم با اتخاذ تدابیر مناسب از این مسئله جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره هر سال باید با تمهیدات بهتر در برگزاری همراه باشد، ضمن آنکه برنامه‌ریزی و حمایت‌ها نیز باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

داور هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فرهنگی برای شهر مریوان سودمند است گفت: متأسفانه در بیشتر دوره‌های برگزاری جشنواره تنها به برگزار کردن آن توجه شده است و در سایر جوانب کار دقت لازم لحاظ نشده است.

مسافرآستانه با رد این مطلب که نباید گفته شود مراسم افتتاحیه به شکل خاص خود در این مراسم مورد توجه نبوده است گفت: اتفاقا وجود افتتاحیه ضرورت است و باید افتتاحیه به شکل درستی برگزار می‌شد.

وی تصریح کرد: کارناوال افتتاحیه می‌توانست با یک کارگردانی حساب شده تأثیر دوچندان فرهنگی در میان مردم و در سطح شهر بگذارد.

داور هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: اگر فرصتی که امروز در اختیار مریوان وجود دارد برای بسیاری از کشورهای جهان حاصل می‌شد آن را تبدیل به یک پدیده جهانی می‌کردند.

مسافرآستانه افزود: شهر مریوان با وجود میزبانی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی ظرفیت معرفی به عنوان پدیده فرهنگی دنیا را دارد.

وی عشق هنرمندان مریوانی در برگزاری جشنواره را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: اتحاد و همدلی هنرمندان مریوانی و کل استان کردستان لازمه برگزاری چنین جشنواره‌ای است.

داور هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در ادامه با به کار بردن این عبارت که حال تئاتر کشور خوب است گفت: این مسئله به دلیل وجود هنرمندان عاشق در این عرصه است که با هیچ فشار و مشکلی انگیزه خود را از دست نمی‌دهند.

مسافرآستانه خواسته اهالی تئاتر از دولت یازدهم را جا انداختن تئاتر در بدنه فعالیت‌های هنری به عنوان ضرورت عنوان کرد و گفت: باید مدیران فرهنگی دولت خود اهل هنر و فرهنگ بوده و به این کار ایمان داشته باشند.

به گفته وی، هنرمندان تئاتر باید امکان کار کردن مداوم را داشته باشند و برگزاری جشنواره‌ای و مناسبتی هنر نمایش تأثیر خاصی در رشد تئاتر نخواهد داشت.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول