اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

مریوان بهترین مکان برای برگزاری تئاتر خیابانی

کارگردان نمایش سال‌های دور از خانه گفت: شهر مریوان بهترین مکان برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی است.

مریوان بهترین مکان برای برگزاری تئاتر خیابانی

محمدزوار بی‌ریا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه مضمون نمایش وی بر پرهیز از دروغگویی استوار است گفت: این نمایش داستان مردی به نام توکل توکلی را روایت می کند که با کبریت فروشی در تلاش برای جمع آوری سرمایه و رسیدن به عشق خود گلچهره است.

وی افزود: این کبریت فروش در ادامه با جریاناتی در داستان مواجه می شود که وی را درگیر می کند.

کارگردان نمایش سال‌های دور از خانه هدف از انتخاب این موضوع برای نمایش را لزوم وجود شهامت و توان راستگویی و صداقت عنوان کرد و افزود: این مسئله زندگی سالم انسان را به دنبال دارد.

بی‌ریا با بیان اینکه علاوه بر خود او سیدعلی موسویان و پیام کیانی‌پور در این نمایش ایفای نقش می‌کنند گفت: این دومین حضور ما در جشنواره تئاتر بین‌المللی خیابانی مریوان است و در سال گذشته با نمایش دیوار در جشنواره حضور یافتیم.

وی در ادامه در خصوص جشنواره امسال با بیان اینکه نحوه برگزاری جشنواره در دوره قبل بسیار بهتر از این دوره بود اظهار کرد: در آئین افتتاحیه جشنواره هفتم اصالت کردی مد نظر قرار گرفته بود.

کارگردان نمایش سال‌های دور از خانه تصریح کرد: اینکه در این دوره گروه ارتش اقدام به اجرای برنامه کرد، کار جدیدی نیست چرا که امکان اجرای این برنامه در هر شهری وجود داشت و موضوعی خاص کردستان نیست.

بی‌ریا از برخی مشکلات پیش آمده در خصوص مشکل اسکان هنرمندان نیز گلایه کرد و گفت: هتل محل اقامت ما به هیچ عنوان از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه هر اندازه از عمر برگزاری این جشنواره بگذرد میل و اشتیاق ما به حضور در آن بیشتر می‌شود و این موضوع به دلیل عشق و علاقه وافر مردم این دیار به تئاتر است.

کارگردان نمایش سال‌های دور از خانه با اشاره به اینکه در شهرستان مریوان از کوچک و بزرگ به دیدن نمایش‌ها می‌آیند اظهار کرد: اصلا با این موضوع که بخواهند جشنواره را به استان دیگر منتقل کنند موافق نیستم.

بی‌ریا در پایان با بیان اینکه شهر مریوان بهترین مکان برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی است خواستار توجه بیش از پیش مسئولان برای برطرف کردن مشکلات و هر چه باشکوه تر برگزاری آن در دوره‌های بعد شد.

انتهای پیام/79012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول