اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لادن مستوفی:

دیدن تئاتر باید به عادت روزانه مردم تبدیل شود

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا دیدن تئاتر برای عموم مردم به یک عادت روزانه تبدیل شود.

دیدن تئاتر باید به عادت روزانه مردم تبدیل شود

لادن مستوفی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر استان اردبیل در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: ما در آرایی که برای بیست و یکمین جشنواره تئاتر اردبیل صادر کردیم تمام نقاط ضعف و کاستی‌ها را به صورت شفاف و روشن مطرح کردیم که یک اشاره برای عاقل بس است.

وی ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تئاتر و هنر نمایش را یادآور شد و تصریح کرد: تئاتر اردبیل که ریشه در فرهنگ و اصالت مردم این دیار دارد، دچار ضعف و رخوتی شده که نجات آن نیازمند یک نگاه همه‌جانبه و مشارکتی است.

مستوفی خاطر نشان کرد:‌ بنده آرزو دارم که تئاتر روزی به فرهنگ عمومی مردم و خواسته همه آنها تبدیل شود و هنر نمایش به خانه‌ها راه یافته و عموم مردم از آن استقبال کنند.

این مسئول رونق تئاتر را رونق سایر حوزه‌های هنر به ویژه بازیگری در سینما و سریال‌های مختلف تلویزیونی اعلام کرد و ادامه داد: تا هنرمند روی صحنه آبدیده نشود امکان تداوم حضورش در سایر عرصه‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد بنیادهای فرهنگی و مجموعه‌های حمایتی در این حوزه دست به کار شده و نگذارند هنر نمایش عقب‌گرد داشته باشد بلکه بهتر است با شناخت مخاطبان بتوانیم هنر متعالی تئاتر را به نمایش بگذاریم.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان بیان کرد: ما در کشور با ضعف و رکودی در این زمینه روبه‌رو نیستیم و هر از چند گاهی جرقه‌های تأثیرگذار در این هنر متعالی را شاهد هستیم که امیدواریم این ظرفیت و قابلیت همچنان ادامه پیدا کند.

مستوفی ادامه داد: سالن‌های نمایشی ما امروز نباید از صحنه اجراهای عمومی تئاتر خالی باشد بلکه بهتر است یک ارتباط قوی و مستمر بین هنر تئاتر و مخاطب صورت بگیرد.

داور بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل یادآور شد: به دلیل آن که تئاتر از پویایی خاصی برخوردار است و در ارتباط با مخاطبان نیز زمینه‌های خوبی را در این حوزه شاهد هستیم، بهتر آن است که سالن‌های تئاتر شاهد حضور پررنگ مردم بوده و دیدن تئاتر نیز به یک فرهنگ روزمره مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/62006/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول