اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

کاشت پسته در شهرستان ماهنشان نتیجه‌بخش بوده است

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کاشت پسته در شهرستان ماهنشان نتیجه‌بخش بوده و تحقیقات، نتایج خوبی داشته است.

کاشت پسته در شهرستان ماهنشان نتیجه‌بخش بوده است

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: محصول پسته در استان زنجان بیشتر در اراضی کشاورزی شهرستان ماهنشان کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت پسته در حال حاضر در مرحله تحقیقات و پژوهش قرار دارد، خاطرنشان کرد: نتایج بسیار خوبی در این زمینه کسب شده است که در آینده به آن‌ها پرداخته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه حمایت‌های لازم از کشاورزان استان زنجان در زمینه کشت پسته صورت می‌گیرد، اضافه کرد: اما در زمینه تسهیلاتی مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 28 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ماهنشان به کشت پسته اختصاص یافته است، تصریح کرد: مجموع تولیدات در این اراضی نیز 23 تن اعلام شده است.

تاراسی با بیان اینکه عملکرد هر هکتار در زمینه تولید پسته 800 کیلو است، ادامه داد: در حال حاضر بازار داخلی مورد نظر است و با اشباع بازار داخلی پسته‌های تولیدی استان به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه کشت پسته در مرحله آزمایشی است، هدفگذاری نسبت به تولید پسته در استان زنجان وجود ندارد، اذعان داشت: شهرستان ماهنشان را در زمینه توسعه باغی به سمت باغ پسته خواهیم برد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ابراز داشت: 90 درصد از برنامه کشت پسته در شهرستان ماهنشان نتیجه‌بخش بوده و گام اساسی در توسعه آن برداشته می‌شود.

انتهای پیام/73006/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول