اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان مطرح کرد

پذیرش 8 رشته و گرایش مقطع دکتری در دانشگاه زنجان

رئیس دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه زنجان در 8 رشته و گرایش مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارد.

پذیرش 8 رشته و گرایش مقطع دکتری در دانشگاه زنجان

محسن افشارچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دانشگاه زنجان در طی سال‌های اخیر موفق به افزایش ظرفیت‌های جدید در رشته‌های مقطع دکتری شده است.

وی به وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه زنجان اشاره کرد و افزود: دانشگاه زنجان در ابتدا دارای چهار رشته و گرایش دکتری بود که در حال حاضر 2 برابر شده است.

رئیس دانشگاه زنجان از پذیرش 140 دانشجو در مقطع دکتری این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: افزایش 2 برابری دانشجویان در این مقطع مورد توجه مسئولین دانشگاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش این تعداد دانشجو در این مقطع وظایف جدیدی را بر دوش مسئولین اضافه خواهد کرد، افزود: برنامه‌ریزی برای مسائل رفاهی و علمی این دانشجویان با دقت انجام می‌شود.

افشارچی برنامه‌ریزی برای اسکان این دانشجویان را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه زنجان برای فضای آموزشی و اسکان و امور رفاهی این دانشجویان برنامه‌های لازم را تدارک دیده است.

رئیس دانشگاه زنجان ضمن تاکید بر اهمیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان در این راستا همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو پذیرش کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه زنجان نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تلاش می‌کند، افزود: اهداف دانشگاه زنجان در این راستا تعریف شده است.

افشارچی به وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز اشاره کرد و گفت: در این مقطع تحصیلی در حال حاضر 85 رشته و گرایش در دانشگاه زنجان پذیرش می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه این میزان از 63 رشته و گرایش به این تعداد رسیده است، افزود: توسعه مناسبی در پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در طی سال‌های اخیر داشته‌ایم.

وی از پذیرش 850 دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: پذیرش رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد در برنامه دانشگاه گنجانده شده است.

افشارچی سیاست و برنامه اصلی را تمرکز بر افزایش ظرفیت‌ها در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد ظرفیت جدید در رشته‌های دارای بازار کار در اولویت قرار دارد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه ایجاد رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به ظرفیت‌های استان و بازار کار مناسب برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: وجود بازار کار مناسب و توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و کاری در سطح استان دو مولفه مهم در ایجاد رشته‌های جدید است.

وی استان زنجان را استانی معدنی عنوان کرد و یادآور شد: پذیرش دانشجو در رشته معدن و متالوژی با ساخت دانشکده این رشته‌ها انجام می‌شود.

افشارچی پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را برای استان و کشور مفید دانست و تاکید کرد: ایجاد ظرفیت‌های تخصصی در سطح کشور بسیار راهگشا است.

رئیس دانشگاه زنجان تربیت دانشجویان مهندسی معدن را برای استان موثر دانست و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و کاری استان باید افراد متخصص و کاردان مناسب تربیت شود.

انتهای پیام/73007/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول