اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

نرخ معلولیت در خراسان ‌جنوبی 1,5 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که نرخ معلولیت در استان 6 درصد است، گفت: نرخ معلولیت در استان 1,5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

نرخ معلولیت در خراسان ‌جنوبی 1,5 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در نشست خبری شناسایی ژن‌های معلولیت در خراسان جنوبی اظهار داشت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل نرخ معلولیت 2 استراتژی محوری سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده نرخ معلولیت در این استان 1,5 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مشاوره در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها نقش سازنده و بسزایی دارد، تصریح کرد: در امور روانشناختی، ژنتیک، اشتغال، اعتیاد و سایر زمینه‌های مورد نیاز خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

اکبری‌مطلق متذکر شد: بهزیستی خراسان جنوبی نهایت تلاش خود را در کاهش نرخ معلولیت انجام می‌دهد تا حداقل بتواند نیم درصد از این نرخ را کاهش دهد.

وی برنامه‌های محوری غربالگری بینایی، پیشگیری از معلولیت، غربالگری شنوایی نوزاد و طرح آگاه‌سازی و شناسایی معلولیت را چهار برنامه محوری بهزیستی استان عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: مشاوره ژنتیک فرآیندی است که به افراد مبتلا یا خانواده‌های در معرض بیماری کمک کرده تا از سیر بیماری، تشخیص، پیش آگاهی، درمان و احتمال بروز مجدد آن در بستگان جلوگیری شود.

اکبری‌مطلق در ارتباط با طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت جسم و ارتقای دانش و آگاهی قشر کم‌سواد و بی‌سواد جامعه شهری و روستایی به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان‌های مختلفی از قبیل بسیج سازندگی، نهضت سوادآموزی و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح شهرستان بیرجند در حال اجرا است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از وظایف اصلی خود را افزایش آگاهی آحاد جامعه به‌ویژه افراد در معرض خطر دانسته و با آگاه‌سازی در تمام سطوح پیشگیری در ارتباط با عوامل معلولیت‌زا به منظور کاهش میزان بروز معلولیت‌ها نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

اکبری‌مطلق یادآور شد: از سال 89 تا سال گذشته، 90 هزار و 894 نفر از طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: تعداد فراگیران برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون، 19 هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/69017/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول