اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

خدمات‌رسانی شهرداری زنجان در حوزه طرح تفصیلی است

شهردار زنجان گفت: شهرداری زنجان در حوزه طرح تفصیلی اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

خدمات‌رسانی شهرداری زنجان در حوزه طرح تفصیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب یگانه بعدازظهر امروز در نخستین جلسه علنی شورای شهر زنجان که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن مواردی در مورد مشکلات ترافیکی شهر زنجان اظهار داشت: اقدامات برای حل این مشکلات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان متولی گاوازنگ و پایین کوه نیست، افزود: شهرداری در حوزه طرح تفصیلی اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

شهردار زنجان از در دستور کار قرار گرفتن تکمیل ساختمان نیمه کاره شهرداری واقع در خیابان 17 شهریور برای مرکز پایش‌های ترافیکی خبر داد و گفت: این ساختمان برای تکمیل طرح‌های مربوط به این حوزه در اختیار مشاور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای قانون موجود در مورد مشخص شدن سهم ارگان‌ها در تصادفات رانندگی افزود: ای کاش این قانون ابتدا به صورت پایلوت اجرا می‌شد تا قابلیت درست اجرا شدن آن مورد پایش قرار می‌گرفت.

یگانه با بیان اینکه در یک مورد شهرداری به دلیل اینکه عرض پیاده‌رو کم بوده و عابر به همین دلیل از خیابان تردد کرده و تصادف کرده است، مقصر شناخته شده، ادامه داد: همه می‌دانند، عریض کردن خیابان‌های قدیمی شهر چه مشکلات و معضلاتی دارد و از طرفی این یک مشکل عمده در مناطق قدیمی شهر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سابقه مشکلاتی مانند عرض کم معابر و پیاده‌روها نمی‌توان آنها را یک شبه حل کرد.

شهردار زنجان با اشاره به قانون موجود در پرداخت عواید ناشی از جرائم رانندگی به شهرداری‌ها تصریح کرد: ارزیابی‌های انجام شده بیانگر این است که ارقام پرداخت شده به شهرداری بسیار کم‌تر از عواید واقعی است.

وی به هزینه سنگین اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری اشاره و تصریح کرد: باید اذعان کرد که مبالغ پرداخت شده به شهرداری ناشی از جرائم راهنمایی و رانندگی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست، از طرفی اغلب پرداختی‌های این حوزه صرف دیه‌های پرداختی شده است.

یگانه به تعامل موجود بین شهرداری زنجان و پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: اگر این تعامل به همه حوزه‌های گسترش نیابد مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به عدم همکاری پلیس در اجرای طرح پارکبان در سطح شهر زنجان گفت: پیمانکار این طرح طی نامه‌ای خواستار لغو قرارداد خود در این حوزه شده است چراکه معتقد است پلیس در این مورد همکاری لازم را ندارد.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول