اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان همدان:

آب شرب همدان فاقد آلودگی میکروبی است

کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از بررسی میکروبی آب شهرستان همدان خبر داد و گفت: آب شرب همدان آلودگی میکروبی ندارد.

آب شرب همدان فاقد آلودگی میکروبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، تقی عبادی از بررسی میکروبی آب شهرستان همدان خبر داد و اظهار داشت: آب همدان از دو طریق تأمین می‌شود و آب‌های دیگر در این روند دخالتی ندارند.

وی ادامه داد: 112 حلقه چاه دشت بهار و سد اکباتان تأمین‌کننده آب شهر هستند.

کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان ابراز داشت: آب چاه‌های بهار در مخزن پارک مردم ذخیره شده و در آنجا کلرزنی و سپس به مخازن مناطقی مانند خیابان آزاد، میدان بیمه و دره مرادبیگ هدایت می‌شود.

وی یادآور شد: آب سد اکباتان نیز بعد از تصفیه و کلرزنی به مخزن تلمبه‌خانه شهید بهشتی پمپاژ شده و از آنجا به مخزن شهرک بهشتی، تپه مصلی و امید اکباتان هدایت و سپس از طریق مخازن وارد لوله‌های آب شهری می‌شود.

عبادی با بیان اینکه امکان آلودگی آب بسیار پایین است، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از آلودگی احتمالی، نمونه‌برداری میکروبی از نقاط مختلف شهر به ازای هر 5 هزار نفر ساکن مناطق شهری یک نمونه، در ماه انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه آب شرب همدان فاقد آلودگی میکروبی است، عنوان کرد: به صورت کلی تقریباً هر ماه 100 نمونه آب از نقاط مختلف شهر همدان توسط کارشناسان بهداشت محیط به آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان ارسال و بررسی میکروبی می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: آب روستاهای فاقد لوله‌کشی و خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب کلر‌زنی و تصفیه نمی‌شوند و بهورزان خانه‌های بهداشت محلول کلر مادر تهیه کرده و در اختیار خانوارها قرار می‌دهند.

انتهای پیام/89025/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول