اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خوزستان:

مردم‌داری محور اصلی شعار هفته ناجا است

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: محور اصلی شعار هفته ناجا مردم داری است.

مردم‌داری محور اصلی شعار هفته ناجا است

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز محمدرضا اسحاقی در نشست خبری که ظهر امروز در محل فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اهواز برگزار شد اظهار کرد: هدف پلیس این است که بر مدار خواسته‌های جامعه حرکت کند و یقینا از این طریق به روش‌های علمی مدنظر دست خواهیم یافت.

وی بیان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ارتباط بیشتر با آحاد جامعه است هر چند که ماموران نیروی انتظامی در طول شبانه روز ارتباط وسیعی در حوزه پیشگیری و جرائم و خدمات انتظامی با مردم دارند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: هفته ناجا این فرصت را فراهم می‌کند که برنامه‌ها و اهداف خود در طول سال را مجددا بازبینی کرده تا تاثیر بهتری در زندگی مردم داشته باشند.

وی شعار هفته ناجا را اقتدار ملی در سایه مردم داری و قانون مداری و روزآمدی عنوان کرد و افزود: محور اصلی این شعار مردم داری است و به همین دلیل مطالبات و نیازهای اجتماعی مردم در متن برنامه‌های پلیس قرار دارد.

اسحاقی به نقش خادم بودن پلیس نسبت به آحاد جامعه اشاره و اضافه‌کرد: پلیس خادم و پشتیبان مردم در جهت زندگی روزمره و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم است.

وی عنوان کرد: حضور در اجتماعاتی همچون مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و پارک‌ها که کانون اجتماعات مردم است از جمله برنامه‌های نیروی پلیس است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: قانون مداری را از عناصر اقتدار پلیس عنوان و خاطرنشان‌کرد: پیمان بین پلیس و مردم بر اساس قانون و مقررات است و البته از تاکیدات مردم این بوده که پلیس مقید به قانون باشد.

وی ادامه داد: معتقدیم که پلیس باید به عنوان یک معلم و ناصح اجتماعی در جامعه عمل کند تا بتواند در جهت گسترش دامنه قانون پذیری در اجتماع توفیقات بیشتری داشته باشد.

اسحاقی روز آمدی پلیس را از دیگر برنامه‌های هفته ناجا عنوان کرد و گفت: به روز بودن دانش، آموزش و اطلاعات و تجهیزات پلیس برای مقابله با مجرمان یکی از محورهایی بوده که در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی گفت: امروز مراکز آموزشی ما و از جمله دانشکده افسری فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در خصوص آموزش نیروی پلیس بر عهده دارد البته در برنامه‌های داخلی آموزشی سازمان مقرر کردیم که افراد آموزش‌های لازم را پشت‌سر بگذارند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: استاندارد سازی رفتار پلیس و به روز شدن دانش آن‌ها از جمله مواردی است که ما بر روی آن تاکید داریم.

وی در ادامه به برنامه‌های ناجا در خصوص تحقق پلیس هوشمند اشاره و اظهار کرد: تقویت پژوهش و آموزش در ناجا با هدف توان تشخیص و افزایش توانایی پیش‌بینی در حل مسائل از روش‌های علمی در واقع تحقق پلیس هوشمند است.

اسحاقی افزود: سال گذشته برای ارتقاء دانش همکاران با توافق نامه‌ای که با دانشگاه شهید چمران انجام شد در حال حاضر 25 نفر از مدیران ما در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: پلیس هوشمند در واقع ترکیبی از توان مادی و فکری و قدرت پنهان و آشکار پلیس است که در برنامه‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه به عملکرد کلانتری‌ها و ماموران پلیس اشاره و ادامه داد: در ارزیابی‌های خود قطعا کلانتری‌ها و ماموران بر‌تر شناخته شده و از آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد ماموریت‌های پلیسی از طریق ارتباطاتی است که آحاد جامعه با ما دارند افزود: فضای قانون‌پذیری در جامعه در مقایسه با سه سال گذشته منطقی‌تر شده و همکاران ما نقدپذیر‌تر شده‌اند.

اسحاقی در ادامه به سامانه 197 اشاره کرد و افزود: مردم می‌توانند از طریق این سامانه هر نوع شکایات، انتقاد و پیشنهادات خود را نسبت به رفتار پلیس در سطح شهر به ما اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: در همین راستا برای سر و سامان دادن به فوریت‌های پلیسی مرکز 110 را از کلانتری‌ها جدا کردیم تا سرعت رسیدگی‌ها بهتر شود.

فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: پلیس به دنبال توجیه اشکالات خود نیست و اگر این طور باشد نمی‌تواند مشارکت مردمی را به دست آورد و دیگر به ما اعتماد نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: قطعا نقش خبرنگاران در ارائه رفتار و فرهنگ قانون پذیری اگر بیشتر از نقش پلیس نباشد کمتر از آن نیست.

انتهای پیام/72015/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول