اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نرماشیر:

جشن عاطفه‌ها از جامعه فقرزدایی می‌کند

امام جمعه نرماشیر گفت: جشن عاطفه‌ها از جامعه فقرزدایی می‌کند.

جشن عاطفه‌ها از جامعه فقرزدایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، حجت‌الاسلام روح‌الله ایران‌نژاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشن عاطفه‌ها اظهار داشت‌: اگر انسان‌های نیکوکار با ایثار و فداکاری خود به یاری انسان‌های مظلوم و مستضعف بشتابند، نیازمندان نه تنها احسان و نیکوکاری افراد خیر را فراموش نمی‌کنند، بلکه در ادامه زندگی، سعی می‌کنند تا به نوعی جبران کرده و احسان و نیکوکاری دیگران را به بهترین شکل‌ پاسخ دهند.

وی افزود‌: شرکت در جشن عاطفه‌ها نوعی احسان و نیکوکاری است که اگر به صورت یک فرهنگ، جلوه یابد و در بین اقشار مختلف جامعه، توسعه و گسترش پیدا کند‌ به طور قطع‌ بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه که زاییده فقر و محرومیت است‌ از بین می‌رود.

ایران‌نژاد تصریح کرد‌: ما باید همه فرزندان ایران را فرزندان خود بدانیم و در رفع مشکلات آنها تلاش کنیم و در آغاز سال تحصیلی به بعضی از خانواده‌ها که توان تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک فرزندان خود را ندارند کمک کنیم‌.

وی عنوان کرد‌: باید در روزهای آغاز‌ سال تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت را بیشتر دریابیم، بنابراین یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش در روزهای بازگشایی مدارس شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت است که باید با برنامه‌ریزی صحیح غبار فقر از چهره آنها زدوده شود‌.

ایران‌نژاد ابراز داشت: احسان و نیکوکاری در امور مادی و عاطفی‌، سبب دوستی و صمیمیت در جامعه می‌شود و بسیاری از مشکلات اجتماعی را می‌توان با این حسنه رفع کرد.

امام جمعه نرماشیر گفت: بخشی از جرم و جنایت در جامعه‌، ناشی از فقر و تنگدستی افراد است، زیرا فقر و تنگ‌دستی‌ به دین و ایمان انسان هم لطمه می‌زند و با از کار انداختن عقل‌، قدرت تشخیص درست را از انسان می‌گیرد و سبب ایجاد جرم و یا دشمنی می‌شود‌.

وی به فرمایش امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) خطاب به فرزندشان می‌فرمایند، «ای فرزندم، من از تهیدستی بر تو هراسانم، از فقر به خدا پناه ببر، چرا که فقر‌، دین انسان را ناقص و عقل را سرگردان می‌کند و عامل دشمنی است».

رضا موحدی، مدیر کمیته امداد شهرستان نرماشیر نیز در این نشست ‌اظهار داشت‌: جشن عاطفه‌ها با همکاری آموزش و پرورش روز چهارشنبه هفته جاری در سطح مدارس نرماشیر و روداب برگزار می‌شود.

وی افزود‌: این جشن در روز پنجشنبه در سطح شهر نرماشیر و نظام‌شهر و جمعه در محل برگزاری نماز جمعه نرماشیر و روداب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80026/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول