اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی فردوس خبر داد

شناسایی 680 سالمند فردوسی در طرح CBR

رئیس بهزیستی فردوس گفت:680 سالمند در روستاهای فردوس در طرح CBR شناسایی شدند و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

شناسایی 680 سالمند فردوسی در طرح CBR

سید حسین پارسا محبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سالمندان قشر مهمی از جامعه محسوب می‌شوند که نیاز به مراقبت و توجه ویژه به آن‌ها احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا همزمان با هفته بزرگداشت سالمند، برنامه‌ها و اقداماتی در این ارتباط توسط بهزیستی فردوس صورت گرفته است.

رئیس بهزیستی فردوس، ارائه خدمات رایگان فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی را از جمله خدمات بهزیستی شهرستان برشمرد و گفت: برپایی ایستگاه سلامت ویژه سالمندان در محل مصلای نماز جمعه همزمان با نماز جمعه، ارائه خدمات رایگان تست سلامت سالمندان با همکاری شبکه بهداشت از دیگر این برنامه‌ها بوده است.

60 نفر سالمند زیرپوشش بهزیستی در طرح مراقبت در منزل قرار دارند

پارسا افزود: همچنین بازدید مسئولان از مرکز سالمندان فجر امید، برپایی همایش سالمندان روستایی طرح CBR در روستای خانکوک، برگزاری شورای ساماندهی سالمندان شهرستان و ایجاد 2 گروه خودیار سالمند روستایی در این هفته انجام شده است.

وی با بیان این‌که به 60 نفر سالمند زیرپوشش بهزیستی در طرح مراقبت در منزل خدمات ارائه می‌شود، تصریح کرد: به مناسبت هفته بزرگداشت سالمند با سالمندان دیدار داشتیم.

اجرای طرح توانمندسازی سالمندان با ظرفیت 200 نفر

رئیس بهزیستی فردوس از برگزاری کلاس آموزشی ویژه خانواده سالمندان حوزه اجتماعی به ظرفیت 45 نفر خبر داد و گفت: تعداد 45 نفر سالمند در مرکز نگهداری شبانه‌روزی شهرستان فردوس مراقبت می‌شوند.

پارسا افزود: طرح توانمندسازی سالمندان با ظرفیت 200 نفر در 2 روستای باغستان و مهران‌کوشک اجرا شده است.

وی با بیان این‌که 680 نفر سالمند روستایی در طرح CBR شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: یکی از جنبه‌های اهمیت برنامه‌ این طرح توسعه روستایی است.

وجود 140 پرونده سالمند غیر قابل بازتوان در حوزه اجتماعی

رئیس بهزیستی فردوس ادامه داد: از طرف دیگر توانبخشی در این برنامه با فرمتی جدید تعریف می‌شود و می‌تواند یک الگوی کامل از خدمات اجتماعی با محوریت مردم را به نمایش بگذارد.

پارسا گفت: CBR از طریق تلاش‌های مشترک افراد معلول، خانواده‌ها، جامعه و خدمات بهداشتی، آموزشی، حرفه‌ای و اجتماعی تحقق می‌یابد.

وی اظهار داشت: در حوزه اجتماعی بهزیستی فردوس 140 پرونده سالمند غیر قابل بازتوان وجود دارد.

انتهای پیام/69017/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول