اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سالمند

خزاعی: سالمندان قاین به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

رئیس بهزیستی قاینات از برگزاری جشن ویژه سالمندان در این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت سالمند، 16 سالمند از مرکز نگهداری و توانبخشی قاینات به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

خزاعی: سالمندان قاین به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

محمد خزاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با هفته بزرگداشت سالمند اظهار داشت: سالمندان گنجینه‌های گران‌بهای تجربه هستند.

وی ادامه داد: موی سپید علامت وقار و نشان افتخاری است که خداوند به سالمندان عطا می‌کند و جامعه و نسل جوان امروز باید قدردان آن باشند.

رئیس بهزیستی قاینات از برگزاری جشن ویژه سالمندان در این شهرستان خبر داد و افزود: این جشن به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند، 10 مهرماه جاری ساعت 8 تا 11 در مجتمع فرهنگی ارشاد قاینات برگزار می‌شود.

خزاعی با بیان این‌که، این جشن با حضور بیش از 150 سالمند برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوره سالمندی که بر اساس منابع علمی به دوران زندگی بعد از 60 سالگی اطلاق می‌شود به طور معمول مقارن با تغییراتی در وضعیت جسمی و در سیستم‌های مختلف بدن از جمله دستگاه گوارش، دستگاه گردش خون و سیستم ایمنی بدن است.

وی با بیان این‌که برخی معاینات، اندازه‌گیری و تست‌های آزمایشگاهی در تشخیص سریع مشکلات قابل درمان نقش بسیار مهمی دارند، متذکر شد: آزمایش قند خون، آزمایش چربی خون، بررسی کمبود ویتامین‌ها، تست فشار خون، آموزش تغذیه سالم و ... از جمله برنامه‌هایی است که در این جشن انجام می‌شود.

زیرپوشش بودن 100 سالمند در بهزیستی قاینات

رئیس بهزیستی قاینات با بیان این‌که 100 سالمند در اداره این شهرستان دارای پرونده هستند، افزود: 9 درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

خزاعی در ارتباط با مرکز سالمندان قاین یادآور شد: این مرکز در 2 بخش شبانه‌روزی و نگهداری بانوان سالمند در حال حاضر از 16 سالمند مراقبت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش مراقبت ویژه سالمندان در منزل خودشان، 35 سالمند زیرپوشش مراقبت‌های خدمات پرستاری، روان‌پزشکی، مددکاری، فیزیوتراپی و پزشکی قرار دارند.

چکاپ بیش از 200 سالمند در نماز جمعه قاینات

رئیس بهزیستی قاینات از اردوی زیارتی 16 سالمند قاینی به مشهد مقدس خبر داد و افزود: به مناسبت هفته بزرگداشت سالمند، 16 سالمند از مرکز نگهداری و توانبخشی قاینات به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

خزاعی برگزاری همایش پیاده‌روی، چکاپ بیش از 200 سالمند در مراسم نماز جمعه شهرستان، بازدید مسئولان از خانه سالمند و مراکز توانبخشی، برگزاری شورای ساماندهی سالمندان، انتشار ویژه‌نامه سالمند، طبخ غذای سالم در پارک ملی و ... را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/69017/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول