اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برپایی غرفه‌های عملیاتی دفاع مقدس در نمایشگاه الی بیت‌المقدس

فرمانده لشگر عملیاتی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) از برپایی غرفه‌های عملیاتی و نمایش ادوات مدرن امروز در نمایشگاه الی بیت‌المقدس خبر داد.

برپایی غرفه‌های عملیاتی دفاع مقدس در نمایشگاه الی بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مسئولان برگزاری نمایشگاه الی بیت‌المقدس همه توان خود را به کار بسته‌اند تا با ارتقای کمی و کیفی بخش‌های مختلف نمایشگاه، فرصت مغتنمی را برای آگاه‌سازی و جذب مخاطبان فراهم کنند.

در ضلع غربی نمایشگاه 20 غرفه به لشگر 23 خاتم الانبیاء (ص) اختصاص یافته است که تاکنون نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

حسین الماسی، فرمانده لشگر عملیاتی 23 خاتم‌النبیاء (ص) سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به برنامه‌های این لشگر در نمایشگاه گفت: در این بخش از نمایشگاه سعی شده است تا بازدیدکنندگان با حال و هوای عملیاتی جنگ آشنا شوند و تجهیزات قدیمی دوران دفاع مقدس و مدرن امروز را که دستاورد نبوغ بسیجیان و محققان کشور است را از نزدیک ببینند.

وی «راپل» را یکی از مهیج‌ترین فعالیت‌های عملیاتی لشگر در نمایشگاه معرفی کرد و اظهار داشت: بسیجیان گردان امام حسین (ع) ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) راپل را از ارتفاع 40 متری انجام می‌دهند که این حرکات نمایشی برای مخاطبان از جذابیت خاصی برخوردار است.

الماسی در ادامه از جانمایی میدان موانع برای کودکان خبرداد و گفت: این میدان در مقیاس کوچکی از میدان موانع جنگی طراحی شده است که به کودکان 8 تا  12 ساله این فرصت داده می‌شود تا با عبور از موانع این میدان توانمندی‌های جسمی خود را محک زده و سختی‌هایی را که رزمندگان تجربه کرده‌اند را به‌طور نسبی احساس کنند.

فرمانده لشگر عملیاتی خاتم الانبیاء (ص)، رژه موتورسواران با موتورهای ویژه عملیاتی را یکی دیگر از برنامه‌های پرمخاطب نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: این موتورها به‌دلیل قابلیت‌های تاکتیکی امکان حرکت برروی آب، یخ، مواد خمیری و ... را دارند که تماشای آن برای بازدیدکنندگان خالی از لطف نیست.

فرمانده لشگر عملیاتی 23 خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در ادامه فعالیت سایر غرفه‌های عملیاتی نمایشگاه را نیز معرفی کرد و گفت: یکی از غرفه‌ها به بهداری ویژه رزمی اختصاص داده شده است که اقدامات و تجهیزات لازم در زمان بحران را به نمایش عموم می‌گذارد، زندگی در شرایط سخت نیز در بخشی از فضای باز نمایشگاه به اجرا درمی‌آید که تهیه آب، پخت نان در شرایط سخت و بحرانی را از سوی رزمندگان به تصویر می‌کشد.

یکی از غرفه‌های نمایشگاه به معرفی دستگاه‌های پیشرفته اطلاعاتی مانند دوربین‌های دید در شب اختصاص یافته است.

فرمانده لشگر عملیاتی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) تجهیزات محیط‌های پنج‌گانه عملیاتی، تجهیزات غواصی در آب، اسکی بر روی یخ و آب، امکانات و تجهیزات امدادی در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و ... را نیز در سایر غرفه‌ها معرفی کرد و به‌عنوان حسن ختام از برگزاری رزمایش عملیات «الی بیت‌المقدس» در نمایشگاه خبرداد و گفت: این رزمایش با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان همراه است و بسیاری از خاطرات تلخ روزهای تجاوز دشمن به خرمشهر و خاطرات شیرین آزادسازی این شهر را برای مخاطبان تداعی می‌کند.

انتهای پیام/2462/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول